۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۲۷

دبیر هیات تکواندو اصفهان مطرح کرد؛

حضور پررنگ بانوان اصفهانی در ورزش تکواندو

حضور پررنگ بانوان اصفهانی در ورزش تکواندو

اصفهان – دبیر هیأت تکواندو اصفهان گفت: حضور بانوان در ورزش تکواندو پس از شیوع کرونا افزایش یافته و می‌توان آینده خوبی را برای ورزش بانوان در این بخش تصور کرد.

جواد ابن یمین درگفت و گو با خبرنگارمهر در خصوص تیم‌های پایه استان اصفهان در ورزش تکواندو اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ در بخش «کیوروگی»، لیگ نونهالان استان تأسیس شد که آقایان با ۱۰ و بانوان با هشت تیم در این مسابقات شرکت کردند. همچنین دربخش «پومسه» نیزلیگ‌های دسته یک و برتر را داشتیم و ورزشکاران پایه نقش فعالی در این مسابقات داشتند. در بخش «هانمادانگ» چندین دوره جشنواره در رده‌های سنی مختلف برگزار شد و حدود ۲ هزار مدال توزیع شد.

وی درباره لیگ‌های کشوری پایه عنوان کرد: دختران و پسران اصفهانی در رده پایه پومسه، نقش فعالی در مسابقات کشوری داشتند، همچنین در بخش مبارزه، آکادمی صبا نماینده تیم‌های پایه استان اصفهان در لیگ کشوری بود.

دبیر هیأت تکواندو اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته مستقل استعدادیابی افزود: افرادی از کمیته استعدادیابی، در مسابقات و جشنواره‌های مختلف حضور دارند و ورزشکاران با استعداد را به مربیان استان معرفی می‌کنند.

ابن یمین ادامه داد: تیم نونهالان پسر اصفهان در مسابقات استعدادیابی منطقه‌ای به مقام قهرمانی رسید و تیم دختران نیز در رده سوم قرار گرفت، این در حالی بود که مدال‌های کسب شده دختران بیشتر از تیم‌های دیگر بود اما تیم اصفهان اطلاعی از حذف برخی اوزان نداشت. تیم‌های نوجوانان دختر و پسر استان هم در المپیاد استعداد یابی بر سکوی سوم ایستادند.

وی در خصوص بودجه تعلق گرفته به هیئت تکواندو عنوان کرد: بودجه‌هایی که از سمت اداره کل به هیأت‌های ورزشی اختصاص می‌یابد کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و هیئات باید از راه‌های دیگری کسب درآمد کنند، اما در اواخر سال گذشته باتوجه به تعداد بالای قهرمانان تکواندو استان، بودجه‌ای تحت عنوان پاداش قهرمانی به حساب هیأت واریز شد که باعث حل بسیاری از مشکلات بود، تا جایی که با مربیان پایه قرارداد مالی امضا شد.

دبیر هیأت تکواندو اصفهان در ادامه گفت: مقرر شده تا پایان فروردین ماه، اداره کل واریزی دیگری به حساب هیأت داشته باشد و اگر تخصیص بودجه اینگونه ادامه پیدا کند می‌توان آینده درخشانی برای تکواندو اصفهان متصور شد؛ زیرا هیأت تنها از بودجه وزارت استفاده نمی‌کند و ما با برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، آزمون‌های کمربند و کلاس‌های آموزشی نیز بخشی از هزینه‌هایمان را تأمین می‌کنیم.

وی با بیان این نکته که پس از کرونا، حضور بانوان در مسابقات تکواندو بیشتر شده است، اظهار داشت: بانوان سهم زیادی در موفقیت‌های تکواندو استان دارند و توانسته اند اتفاقات مهمی در بخش بانوان رقم بزنند، این موضوع زنگ خطری برای آقایان است.

ابن یمین گفت: در سال پیش رو مسابقات آسیایی و پارا آسیایی برگزار می‌شود، امیدواریم که با کمک‌های فدراسیون تکواندو و وزارت ورزش و جوانان موفق به کسب مدال در این مسابقات شویم، همواره تکواندو اصفهان سهم زیادی در موفقیت‌های ورزشی استان داشته است اما برای تداوم این موفقیت‌ها و کسب مدال‌های بین المللی به حمایت بیشتری نیاز داریم.

کد خبر 5756016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha