۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵

توپخانه‌هایِ نازک‌نارنجیِ آلمانی؛ بهار فصل خوبی برای کی‌یف نیست

توپخانه‌هایِ نازک‌نارنجیِ آلمانی؛ بهار فصل خوبی برای کی‌یف نیست

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نقطه ضعف عجیب توپخانه‌های ارسالی از آلمان به اوکراین را برملا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت، کاشف به عمل آمده که توپخانه خودکششی ساخت آلمان موسوم به «پانزرهوبیتس۲۰۰۰» که به کی‌یف ارسال شده، در شرایط آب‌وهوایی نامساعد به شدت آسیب‌پذیر است!

بیزینس اینسایدر به نقل از یکی از سربازان اوکراین نوشت: «تصمیم گرفتند که تمام پانزرهوبیتس‌های جدید را از میدان نبرد خارج کنند چون این نگرانی و هراس وجود داشت که در صورت تشدید حملات، این هویتزرهای ۶۰تُنی قادر به فرار از مهلکه نیستند.

به گفته وی، اگر این هویتزر در گِل گیر کند، باید بکسل شود و اضافه کرد که همین حالا هم سربازان مشغول پاک کردن یک لایه بزرگ گل و لای و لجن از زنجیرها و بدنه یکی از این هویتزرها هستند.

این نشریه آمریکایی یادآورد شده که گرچه سامانه توپخانه‌ای «پایون» ساخت شوروی هرازگاه در گل گیر می‌کند اما «به دلیل داشتن غلتک‌های فلزی و پنجه‌مانند، در عمل عملکرد بهتری در شرایط آب و هوایی نامساعد و زمین گل و لای دارند.»

علاوه بر این، بیزینس اینسایدر در گزارش خود اضافه کرده که این توپخانه‌های آلمانی به اندازه‌ای حساس هستند که «قطعات الکترونیکی ظریف آنها در معرض رطوبت یا گرد و خاک، از کار می‌افتد!»

به نوشته این نشریه، سربازان اوکراینی برای وارد شدن به این توپخانه، باید پوتین‌ها یا دمپایی‌های مخصوصی به پا کنند و همچنین هر کدام از این ادوات جنگی با یک «جاروبرقی» ارائه می‌شود!

این گزارش در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره شروع قریب‌الوقوع ضدحملات اوکراین علیه نیروهای روسیه منتشر شده و شماری از رسانه‌های غربی از عدم آمادگی کی‌یف برای این حملات خبر داده‌اند.

کد خبر 5770027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha