۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶

عملیات اجرایی ساختمان اداری مرکز وکلا استان مرکزی آغاز شد

عملیات اجرایی ساختمان اداری مرکز وکلا استان مرکزی آغاز شد

اراک- عملیات اجرایی ساختمان اداری وکلا و کارشناسان رسمی استان مرکزی با حضور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و جمعی از مسئولان محلی در اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی بعد از ظهر چهار شنبه در حاشیه آغاز به کار عملیات اجرایی ساختمان اداری وکلا و کارشناسان رسمی استان مرکزی اظهار داشت: این ساختمان در مساحتی به وسعت یک‌هزار و ۲۳۵ مترمربع با زیربنای ۲ هزار مترمربع ایجاد می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی افزود: این مرکز در چهار طبقه ایجاد می‌شود و برای ساخت آن ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ضرورت وجود وکلا در دادرسی گفت: مردم به نقش وکیل مستقل پی‌برده‌اند و وجود وکیل باعث می‌شود حق مردم در دادرسی‌ها محفوظ شود.

موسوی افزود: با توجه به اینکه ورودی پرونده‌ها به دادگستری زیاد است، اگر از ظرفیت وکالت استفاده شود، تعداد ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در صورتیکه وکالت جزو کسب و کار اعلام شود، زمینه ایجاد اشتغال نیز برای نسل جوان فراهم می‌شود و از سو استفاده برخی افراد جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی خاطر نشان کرد: باید بستر کار وکالتی در کشور مهیا و فرهنگ وکالت در جامعه نهادینه شود و مردم به اهمیت مشورت با وکیل پیش از هر اقدام حقوقی، توجه کنند.

کد خبر 5776716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha