۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸

کرملین اتهام‌زنی «قلیچداراوغلو» را رد کرد

کرملین اتهام‌زنی «قلیچداراوغلو» را رد کرد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز ادعای «قلیچداراوغلو» درباره دخالت مسکو در انتخابات ترکیه را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز جمعه در سخنانی تصریح کرد: مسکو در سیاست داخلی سایر کشورها دخالت نمی کند.

سخنگوی کاخ کرملین ادعای کمال قلیچداراوغلو، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در مورد دخالت روسیه در انتخابات را رد و تاکید کرد که مسکو در سیاست هیچ کشوری دخالت نمی کند.

«دیمیتری پسکوف» در این باره اضافه کرد: مسکو در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌ کند. مسکو برای روابط خود با آنکارا ارزش قائل است؛ زیرا آنکارا سیاست بسیار مسئولانه، آگاهانه و مستقلی را دنبال می‌ کند.

وی در ادامه افزود: مسکو اتهامات نامزد ریاست جمهوری ترکیه را رد می‌ کند و کسی این اطلاعات را به او داده، دروغگو بوده است.

کمال قلیچداراوغلو پیشتر ادعا کرده بود که روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه توطئه‌چینی کرده و اخبار جعلی پخش می کند.

قلیچداراوغلو از حزب جمهوری خلق ترکیه (CHP) رقیب اصلی اردوغان به شمار می‌ رود و نامزد ائتلافی از 6 تشکل سیاسی مخالف است.

او غروب دیروز پنجشنبه در یک پیام توئیتری روسیه را متهم کرده بود که پیش از این هم در توطئه‌ چینی و پخش اخبار جعلی و نادرست در انتخابات ترکیه دست داشته‌ است!

وی ادعا کرده بود: اگر خواهان ادامه دوستی پس از ۱۵ ماه می (دوشنبه آینده و روز پس از برگزاری انتخابات در ترکیه) هستید؛ دست از سر ترکیه بردارید!

کد خبر 5778105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha