رئیس رگولاتوری:

شریان فیبر نوری به تمامی شهرها نفوذ می کند

شریان فیبر نوری به تمامی شهرها نفوذ می کند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه شریان فیبر نوری به تمامی شهرها نفوذ می کند، گفت: به صورت روزانه پیگیر مگاپروژه فیبرنوری هستم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در یکی از پیام رسان های بومی گفت: بنا به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به صورت روزانه پیگیر مگا پروژه فیبرنوری هستم.

وی افزود: شریان فیبر به تمامی شهرها نفوذ خواهد کرد تا برای ۲۰ میلیون خانوار کشور دسترسی به فیبر نوری مهیا شود و در صورت درخواست هر خانواده، حداکثر طی یک ماه سرویس ارائه شود.

لاجوردی در پایان گفت: آخر هفته از نزدیک شاهد پیشرفت کار در چالوس، گرگان و بابل بودیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص روند اجرای پروژه فیبر نوری اپراتورها در استان گلستان نیز گفت: این استان به عنوان استان پیشرو در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته جایگاه مناسبی در توسعه و تکمیل لایه زیرساخت کسب کند و توسعه و تکمیل فیبرنوری در گرگان این موضوع را اثبات می‌کند.

معاون وزیر و رئیس رگولاتوری عنوان کرد: شهر گرگان جز معدود مراکز استانی است که در آستانه کامل شدن پوشش فیبر نوری بوده و به زودی شاهد تکمیل پوشش فیبرنوری در تمامی شهرهای استان گلستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فیبر نوری و انتقال داده در بستر آن به معنای ارتقای ۱۰۰ برابری سرعت شبکه انتقال است، افزود: این موضوع نوید دهنده ایجاد زیرساخت مناسب ارتباطی و حرکت به سمت تکمیل لایه اول شبکه ملی اطلاعات یعنی لایه زیرساخت است.

جانشین وزیر در امور ارتباطات با قدردانی از همکاری و حمایت‌های استاندار گلستان بیان کرد: همراهی معاونت‌ها و شهرداری‌ها برای اجرای پوشش فیبرنوری در گلستان قابل ستایش بوده و امید داریم با این همراهی تا پایان هفته دولت شاهد تکمیل اتصال فیبرنوری در این استان باشیم.

کد خبر 5778335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha