۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

حق‌آبه ایران از هیرمند با قاطعیت و جدیت مسئولین پیگیری شود

حق‌آبه ایران از هیرمند با قاطعیت و جدیت مسئولین پیگیری شود

اراک-امام‌جمعه اراک گفت: سهم ایران از رودخانه هیرمند مشخص است و همان‌طور که رئیس‌جمهور تأکید کرد این مسئله باید با قاطعیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اراک در مصلای بیت‌المقدس با گرامیداشت دهه کرامت و روز دختر اظهار داشت: سرزمین ایران اسلامی سرزمین امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ص) و امام‌زادگان مقدس است و امیدواریم در این دهه بسیار بابرکت توفیق درک معارف اهل‌بیت (ع) را داشته باشیم و قدر بدانیم.

امام‌جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن ایام برگزاری حج و اعزام حدود ۱۰ کاروان حجاج استان مرکزی به سرزمین وحی گفت: حج یک وظیفه بسیار سنگین است و رهبر معظم انقلاب نیز توصیه‌های بسیار حکیمانه‌ای به حجاج و دست‌اندرکاران برگزاری حج داشتند، اگر حج و کعبه نبود امت اسلامی متفرق می‌شدند ولی امت اسلام امروز می‌تواند نقش ارزنده‌ای در سرنوشت بشریت ایفا کند و در سرنوشت جامعه بشری تأثیرگذار باشد.

وی با گرامیداشت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر گفت: امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد چراکه صدام باور نمی‌کرد که این اتفاق رقم بخورد اما جوانان غیرتمند ما فقط ۱۵ هزار اسیر از بعثی‌ها گرفتند و با قدرت الهی، با عزت و افتخار خرمشهر عزیز را آزاد کردند.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها در پیش است و ملت ما امروز باید هوشیارتر از همیشه در مسیر سربلندی ایران و اسلام حرکت کند.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: همچنان باید با توکل و جهاد به جلو حرکت کنیم، هیچ ملتی بدون فداکاری به موفقیت نمی‌رسد و انتظار نداشته باشیم با تنبلی بتوانیم قله‌ها را فتح کنیم چراکه شرط موفقیت تلاش و کار و افزایش بهره‌وری است.

امام‌جمعه اراک تصریح کرد: امروز ناوگروه جمهوری اسلامی ایران ۷۳ هزار کیلومتر دور دنیا را می‌پیماید و ۸ ماه اقیانوس‌های دنیا را طی می‌کند ما کی چنین قدرتی داشته‌ایم؟ این کار کوچک و کمی نیست.

وی با تأکید بر اینکه مجلس و دولت باید برای انجام کارهای کلیدی و مهمی که منافع ملی و اقتدار ما در دنیا را ثابت می‌کند گام بردارند افزود: راه‌آهن رشت آستارا به طول ۱۸۰ کیلومتر، ارتباط با پاکستان و سهم آب ما از هیرمند بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: سهم ایران از رودخانه هیرمند ۸۶۰ میلیون مترمکعب بوده و قراردادهای آن مشخص است اما امروز دریاچه هامون خشک است و مردم سیستان و بلوچستان آب آشامیدن هم ندارند لذا همان‌طور که رئیس‌جمهور تأکید کرد امیدواریم این مسئله با قاطعیت پیگیری شود.

کد خبر 5783678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ممد IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      1 4
      مسولین تا دیر نشده و ایران عزیزمان را به همسایگان بی چشم و رو تحویل ندادیم کاری کنیم کارستان و مقدمات اخراجشان را فراهم کنیم
    • محمدی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      0 0
      حقابه را باید از راه های قانونی دنبال کرد ولی صحبت این است که ده ها میلیارد متر مکعب آب از بارش های پدید آمده در کشور خودمان، با عنوان سیل بدون استفاده و با ایجاد خسارت فراوان از کشور خارج می شود، که اگر آن را مهار و ذخیره کنیم، می توان در زمان و مکان مناسب از آن استفاده کرد.