۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵

مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش اجتماع‌ و دانش‌آموز محور است

برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش اجتماع‌ و دانش‌آموز محور است

زنجان- مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های تابستانی و پرورشی آموزش و پرورش، اجتماع‌محور و دانش‌آموزمحور با نگاه نخبگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین پورثانی، ظهر شنبه در نشست تشریحی - توجیهی برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی کشور اظهار کرد: امروز با نوجوانانی سر و کار داریم که برخی آن‌ها را با عنوان نسل آلفا و.. یاد می‌کنند و ما هم آن‌ها را با دهه ۸۰ و ۹۰ می‌شناسیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نوجوانان نسل فعلی ۲۰ سال جلوتر و برخی از مربی‌ها ۲۰ سال عقب‌تر از جامعه امروز هستند، ابراز کرد: ما در عصر هوش مصنوعی و پیشرفت فناوری‌های مختلف زندگی می‌کنیم و برخی از کشورها در حوزه فضای مجازی ۲۰ برابر بودجه وزارت ارشاد ما هزینه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۰ درصد دانش‌آموزان تلفن همراه دارند و دانش معلمان خود را قبول ندارند، عنوان کرد: این نسل در فضای مجازی مطالبی را استخراج می‌کنند که فراتر از دانش مربیان است و ما هنوز جشنواره‌ای برگزار می‌کنیم که ۲۰ سال پیش برگزار می‌کردیم.

وی به تحقق برنامه‌های پرورشی از درون مدرسه تأکید کرد و گفت: ما با آمارها خود را فریب می‌دهیم در حالی که کمی‌گرایی افراطی و نتیجه‌گرایی افراطی آموزش و پرورش را نابود می‌کند و این موضوع ما را از اهداف کیفی بازداشته و اهمیت دانش‌آموزان را کمرنگ کرده است.

پورثانی تصریح کرد: اول باید شناخت پیدا کنیم و بدانیم که دانش‌آموز امروز متفاوت است و در فعالیت‌های هنری و فرهنگی رسالت ما برگزاری جشنواره فجر نیست بلکه باید با هدف تربیت دانش‌آموز کار کنیم و در این مسیر به سمت حرفه‌گری پیش رویم.

وی سیاست آموزش و پرورش را مبتنی بر اثرگذاری و نتیجه‌گیری فرآیندی خواند و افزود: فعالیت‌های تابستانی امسال چند محور دارد که بخش نخست آن به مردمی‌سازی مربوط است و باید اجازه دهیم کسانی که انگیزه دارند به کمک اموزش و پرورش بیایند و در این مسیر حمایت سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برنامه‌های امسال تمرکززدایی کردیم و اختیار به استان‌ها دادیم، ادامه داد: استان‌ها باید تفاوت و تخصص اساتید را در نظر بگیرند و از ظرفیت دستگاه‌هایی مثل فنی و حرفه‌ای استفاده کنند و در کنار کار عمومی کار تخصصی نیز پیش‌بینی شده است

وی یادآور شد: برنامه‌های تابستانی و پرورشی آموزش و پرورش، اجتماع‌محور و دانش‌آموزمحور با نگاه نخبگانی است و همچنین برای اربعین نیز تدارک ویژه‌ای در خصوص برپایی موکب در مرز و برگزاری اردوهای اربعین دانش‌آموزی دیده شده است.

پورثانی با بیان اینکه پیوندی بین درس ملی و کارهای فرهنگی و هنری وجود ندارد، ابراز کرد: در توزیع اعتبارات برای طرح ویژه پول داریم اما پول را در اختیار کسی می‌گذاریم که کار انجام دهد؛ چراکه برای کار در حوزه‌های تربیتی باید نگاه وظیفه‌محور داشته باشیم و با نگاه کارمندی نمی‌شود کاری از پیش برد.

کد خبر 5795299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha