۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷

به میزبانی شورای عالی قرآن صورت پذیرفت؛

حال و هوای معنوی مدینة النبی در جلسه تلاوت قرآن

حال و هوای معنوی مدینة النبی در جلسه تلاوت قرآن

دوازدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، باحضور جمعی از پیشکسوتان، قاریان و حافظان ممتاز و ارتباط برخط تصویری با قرآنیان سراسر کشور، در مجتمع امام خمینی (ره)، حسینیه الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، باحضور جمعی از پیشکسوتان، قاریان و حافظان ممتاز و ارتباط برخط تصویری با قرآنیان سراسر کشور، در مجتمع امام خمینی (ره)، حسینیه الزهرا (س) برگزار شد.

در این جلسه که با مدیریت قاسم رضیعی، استاد و قاری بین المللی قرآن همراه بود، حسین رستمی از قاریان پیشکسوت تهرانی، سیدصادق مسلمی از مازندران و سیدمحمدمهدی شیخ الاسلامی از همدان، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و براساس توصیه مقام معظم رهبری نسبت به لزوم توضیح معانی آیات برای مخاطبان، پیش از آغاز تلاوت، گزیده ای از مفاهیم قطعه تلاوت خود را بیان کردند.

در بخشی از این محفل، عبدالوحید جعفرزاده از قاریان پیشکسوت و از ذاکران اهل بیت (ع)، پس از قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام، اشعار زیبایی را در مدح امام هشتم خواند و دل‌های حاضران را روانه صحن و سرای حضرت ثامن الحجج علیه السلام کرد.

حال و هوای معنوی مدینة النبی در جلسه تلاوت قرآن

یکی از بخش‌های جذاب جلسه دوازدهم تلاوت و استماع قرآن، ارتباط تصویری با اعضای کاروان قرآنی در مدینه منوره بود.

در این ارتباط برخط، احمد ابوالقاسمی، سرپرست کاروان نور، ضمن بیان حال و هوای معنوی این روزهای مدینة النبی (ع)، گزارشی را از برنامه‌های کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع بیان کرد. در ادامه، محمد موحدیان عطار، سیدمحمد حسینی پور و محمدمهدی روحانی، از اعضای کاروان نور به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.

گروه تواشیح میعاد از خوزستان باحضور در حسینیه الزهراء (س) دو قطعه زیبای مناجات و مدح امام رضا علیه السلام را اجرا کردند.

شورای عالی قرآن، همواره به بهانه‌های مختلف ازجمله برگزاری جلسات آموزشی، نشست‌های تخصصی و محافل بزرگداشت شخصیت‌های قرآنی، تلاش کرده فضای اجتماع قرآنیان را فراهم کند.

از امسال، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم برای پشتیبانی بهتر از این حرکت‌های مبارک قرآنی پیش قدم شده و پای کار آمده است. در همین راستا، برپایی محفل تخصصی ماهانه باعنوان “جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم”، یکی از برنامه‌هایی است که از مدتی پیش، در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 5800443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha