۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۰

معاون جهاد کشاورزی جویبار اعلام کرد؛

انجام کشت جایگزین در ۷۰ هکتار از شالیزارهای جویبار

انجام کشت جایگزین در ۷۰ هکتار از شالیزارهای جویبار

جویبار- معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی جویبار گفت: با توجه به تنش آبی در ۷۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان، کشت جایگزین برنج انجام شده است.

عبدالله رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه با توجه به کمبود آب در ۷۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان کشت جایگزین انجام شده است، گفت: سطح زیر کشت برنج شهرستان ۱۲ هکتار و ۷۰۰ هکتار بوده و در سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت گندم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان حدود ۸۰ هزار تن شلتوک و ۱۵ هزار تن گندم برداشت می‌شود، گفت: تا کنون یک هزار و۶۵۰ تن از کشاورزان منطقه گندم خریداری شده است و از ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا حدود ۶۲۰ تن کلزا خریداری شده است.

رحیمی در ادامه بیان کرد: در جویبار دو هزار و ۵۰۰ هکتار آب بندان وجود دارد، که این مقدار ۱۴ درصد از ظرفیت آب بندان های استان است و درصد ذخیره آب آب بندان ها حدود ۷۰ درصد بوده است.

معاونت فنی و اجرایی جهاد کشاورزی جویبار تنوع تولید محصولات کشاورزی شهرستان را ۴۵ نوع محصول بیان کردو افزود: از این حیث جویبار یکی از شهرستان‌های شاخص در تولید محصولات کشاورزی بوده و در سطح شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ هکتار انواع رقم‌های باغی مرکبات و سیاه ریشه تولید می‌شود.

رحیمی اظهار داشت: ۲۵ هزارتن گوشت سفید ،۲۳ هزار تن شیر، ۲ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز و ۹۰ تن عسل در جویبار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سه هزارو ۸۴۲ هکتار از اراضی شهرستان بیمه شدند و طبق آمارها ۴۰ درصد از بیمه اراضی کشاورزی استان مربوط به جویبار بوده است.

رحیمی خاطر نشان کرد: در سال گذشته در حوزه اعتبارات مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی، ۲۲ نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی و ۵ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

کد خبر 5807715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha