۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶

«اوشاکوف» تشریح کرد؛

رایزنی‌های «پوتین» در حاشیه مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ

رایزنی‌های «پوتین» در حاشیه مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ

دستیار رئیس جمهور روسیه امروز به تشریح رایزنی‌های «ولادیمیر پوتین» در حاشیه مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یوری اوشاکوف» مشاور سیاست خارجی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: مقامات بلندپایه بیش از ۱۵ کشور از جمله رئیس جمهور الجزایر در مجمع اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ حضور دارند.

مشاور سیاست خارجی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: شانزدهم ژوئن، رئیس امارات برای شرکت در مجمع اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ وارد روسیه می شود، وی همچنین با پوتین دیدار خواهد کرد. روسای جمهور روسیه و الجزایر بیانیه ای در خصوص مشارکت راهبردی عمیق امضا خواهند کرد.

«یوری اوشاکوف» اضافه کرد: پوتین ۱۷ ژوئن در سن پترزبورگ با هیئتی متشکل از ۷ کشور آفریقایی دیدار خواهد کرد تا در مورد طرح حل و فصل صلح آمیز بحران اوکراین گفتگو کنند. هیئت آفریقایی پیش از سفر به روسیه در تاریخ ۱۶ ژوئن، با سران اوکراین در کی یف گفتگو خواهد کرد. کشورهای آفریقایی تحت فشار شدیدی از سوی غرب هستند، اما با این وجود اکثر کشورها در نشست روسیه- آفریقا گرد هم می آیند.

وی در ادامه افزود: مسائل عملی برگزاری اجلاس بریکس هنوز حل نشده است، مشخص نیست کشور میزبان چگونه تصمیم دیوان بین المللی کیفری را اجرا خواهد کرد.

این مقام روسی در واکنش به اظهارات «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره حل و فصل بحران اوکراین و انتخابات آمریکا نیز گفت: انتظار فوق العاده ای از این انتخابات وجود ندارد و پوتین هم انتظار خاصی ندارد.

کد خبر 5810685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha