۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰

مدیر دفتر توسعه فعالیت‌های زنان وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

ثبت نام از ۱۲ هزار نفر بانو تسهیل گر روستایی و عشایری در کشور

ثبت نام از ۱۲ هزار نفر بانو تسهیل گر روستایی و عشایری در کشور

لنگرود- مدیر دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۱۲ هزار بانو روستایی و عشایری تحت عنوان تسهیل گر در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم طهماسبی بعد از ظهر پنج شنبه در جشنواره ملی کج‌چینی (برداشت پیله ابریشم) و جشن ثبت جهانی نوغانداری خالجیر شلمان اظهار کرد: در حال حاضر و در حوزه ظرفیت سازی حدود ۱۲ هزار نفر زن تحت عنوان تسهیل گران روستایی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که جزو فعالان روستایی بوده و در انجام پروژه‌ها یاریگرمان هستند.

طهماسبی با بیان اینکه در بحث ظرفیت سازی، صندوق‌های اعتباری خرد زنان عشایری و روستایی وجود دارد که با آورده کم روستایی شکل می‌گیرند، افزود: بعد از تثبیت این صندوق‌ها از محل تسهیلات دولتی به این افراد کمک‌هایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار و ۷۰۰ صندوق فعال در کشور شکل گرفته است، ادامه داد: فعالیت‌های کوچکی که در این صندوق‌ها شکل می‌گیرد تلاش شده تا با اتصال این مشاغل با یکدیگر و ایجاد یک زنجیره بتوانیم تعدادی از مشاغل که ظرفیت فعالیت در سطح گسترده دارند در این قالب شکل بگیرند.

طهماسبی اضافه کرد: علاوه بر این فعالیت‌ها یک سری پروژه‌ها تخصصی ویژه زنان داریم که یکی از نمونه‌های موفق در حوزه علم صنعت نوغان داری است که از تولید نوغان شروع و در یکی دو سال اخیر وارد زنجیره عرضه شده و بحث ابریشم کشی و فرآیند بعد تولید پیله هم از بانوان حمایت کنیم.

مدیر دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: آموزش‌ها در حوزه دام، پرورش طیور، توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس، تولید نشاء و تولید نهال که با همکاری بانوان در بحث تولید یک میلیارد نهال وزارت جهاد کشاورزی است در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 5811211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha