۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵

توسط مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ؛

بازیگر و کارگردان نمایش «رهسپار خیمه‌ها» تجلیل شد

بازیگر و کارگردان نمایش «رهسپار خیمه‌ها» تجلیل شد

اهواز- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ ضمن دیدار با هنرمندان نمایشی و رؤسای ۲۷ انجمن هنرهای نمایشی در خوزستان از بازیگر و کارگردان نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم نظری به همراه «حجت الاسلام رضا کلاه‌کج» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور به پاس اجرای گسترده نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» در ۱۰ استان کشور که دهه اول محرم سال ۱۴۰۱ برگزار شد، از «مصطفی بوعذار» بازیگر و کارگردان نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» تقدیر کردند.

نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» با موضوع شهدای مدافع حرم کاری تلفیقی با بهره‌گیری از عناصر تعزیه در استان‌های همدان، البرز، قم، گلستان، مازندران، تهران، مرکزی، لرستان، خراسان رضوی و چذابه و شلمچه خوزستان اجرا شد و سپس در کشور عراق همزمان با اربعین حسینی پس از اجرا در مرقد مطهر حضرت علی علیه السلام همراه با زائران در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا اجراهای متعددی را به زبان فارسی و عربی کرد.

این نمایش نیز پیش از این در برخی کشورها اجرا شده بود و در قالب این تور نمایشی در اماکن مذهبی همچون صحن مطهر حضرت معصومه در قم و در صحن مطهر حضرت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس و سایر اماکن مذهبی اجرا شد و مورد استقبال با شکوه قرار گرفت.

«بوعذار» مدیریت کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و انجمن تئاتر شاهد اهواز و دبیری همایش‌ها و جشنواره‌های ملی هنرهای نمایشی را در کارنامه دارد و تاکنون رتبه‌های برتر هنرهای نمایشی را از رویدادهای ملی کسب کرده است.

کد خبر 5812394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha