۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

خراسان رضوی بازوی کمکی در بخش خصوصی برای ترکمنستان محسوب می‌شود

خراسان رضوی بازوی کمکی در بخش خصوصی برای ترکمنستان محسوب می‌شود

مشهد- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به عنوان بازوی کمکی در بخش خصوصی برای کشور ترکمنستان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا توکلی زاده، در اولین نشست تجاری، سرمایه گذاری ایران و ترکمنستان که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فضای جدیدی برای زندگی در ترکمنستان ایجاد شده و این تغییرات و زیر ساخت‌ها با نیت جهش ترکمنستان در سال‌های آتی است و این جهش طی ۲ تا ۵ سال آینده ایجاد می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشور ترکمنستان طی یک بازه سی ساله تغییرات زیادی داشته و پیشرفت کرده است و این پیشرفت جز با تلاش و مدیریت صحیح نبوده است. در این کشور آنچه به خوبی قابل مشاهده است تحولات فرهنگی رخ داده است. در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از مردم ترکمنستان در کشورهای دیگر در حال تحصیل هستند و هر ۵ سال ۲۰ هزار نفر فارغ التحصیل شده و به کشور خود بازگشته و کشور خود را می‌سازند.

وی با اشاره به احداث زیرساخت‌های جدید در کشور ترکمنستان افزود: اتفاقات خوبی در ترکمنستان طی سال‌های اخیر رقم خورده و در ترکمنستان طی ۳۰ سال جاده و اتوبان‌های بزرگی ساخته شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی به عنوان بازوی کمکی در بخش خصوصی برای کشور ترکمنستان محسوب می‌شود، افزود: بخش مهندسی، حوزه ساختمان و… این ظرفیت‌ها را دارند و باید این ظرفیت‌ها و توانمندی را در خدمت بگیریم. در سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکمنستان اقداماتی همچون ساخت جاده، حوزه انرژی در ترکمنستان. به ایران واگذار شده است و باید هر چه زودتر برای شروع آن اقدام شود.

وی تاکید کرد: برادری سیاسی بین کشورها همواره از راه مشارکت اقتصادی ایجاد می‌شود.

کد خبر 5812480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha