۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۸

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

کانون تحول برای شکوفایی اسلامی «مدرسه» است

کانون تحول برای شکوفایی اسلامی «مدرسه» است

زاهدان-معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: کانون تحول در نظام آموزشی و مرکز تربیت نیروی انسانی برای شکوفایی اسلامی مدرسه است، اگر مدرسه قوی شود،دانش آموزان پرامید تربیت می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاظمی، شامگاه شنبه در مراسم تکریم مدیرکل و معرفی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: اگر به دنبال پیشرفت و قدرت نظام جمهوری اسلامی هستیم، تحقق این امر از مسیر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت می‌گذرد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی توانمند، خلاق با نشاط و پر امید می‌تواند زمینه شکوفایی اسلامی را فراهم آورد و این موضوع از طریق نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای تربیت نیروی انسانی، طبیعتاً باید مدرسه تقویت شود، کانون تحول در نظام آموزشی و مرکز تربیت نیروی انسانی برای شکوفایی اسلامی مدرسه است، اگر مدرسه قوی شود، می‌تواند دانش آموزان را پر امید و با ایمان تربیت کند.

وی بیان کرد: امروز، تمرکز دشمن به مدرسه است، پس از ناکامی بر روی پروژه تعطیلی مدارس، اقدام به مسمومیت دانش‌آموزان کردند که با درایت و مدیریت مسئولین به ویژه مدیران در مدارس نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

کاظمی گفت: تقویت معلمان، زمینه ساز تقویت و امید دانش آموزان است، دانش آموزان باید نسبت به آینده خود و کشور، تصویری روشن داشته باشند و این موضوع با توانمندی و ارتقای مهارت‌های مختلف در دانش آموزان محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار علم آموزی، باید مهارت‌های مختلف را به دانش آموزان یاد دهیم، مهارت‌های نرم برای ورود به زندگی و مهارت‌های سخت برای ورود به شغل. با مهارت آموزی می‌توانیم زمینه تقویت، امید و نشاط را در دانش آموزان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تقویت آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی به عنوان یک ضرورت باید در کشور دنبال شود، این مهم دغدغه مقام معظم رهبری در ۳۴ سال گذشته بوده و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

وی گفت: اقداماتی در موضوعات مختلف به برکت استقرار دولت سیزدهم محقق شده یکی از این اقدامات موضوع بازگشایی مدارس بود، رتبه بندی معلمان یکی دیگر از توفیقات دولت سیزدهم است اگرچه شاید اشکالاتی در طرح وجود داشته باشد ولی آنچه مهم است اینکه دولت سیزدهم اراده کرد و رتبه بندی را با هدف ارتقای نظام تعلیم و تربیت و ارتقای آموزش و پرورش اجرایی کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی زمینه‌ساز اجرای سند تحول بنیادین نیست و نمی‌تواند انجام دهد، رهبر انقلاب تأکید داشتند همه دستگاه‌ها باید پای اجرایی سازی سند تحول بنیادین بیایند.

شایان ذکر است در این جلسه از زحمات «حسنعلی میرعبدی» مدیر کل سابق تقدیر و تجلیل و سکانداری این اداره‌کل به عنوان سرپرست، بر عهده «حسن بروشکی» معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

در این مراسم مدیر کل سابق و سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین نماینده‌هایی از جمع فرهنگیان و خانواده شهدا و شورای معاونین این اداره کل به سخنرانی پرداختند.

کد خبر 5812932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha