۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

انتقاد رسانه چینی از تیره‌نماییِ رسانه غربی از سفر بلینکن به پکن

انتقاد رسانه چینی از تیره‌نماییِ رسانه غربی از سفر بلینکن به پکن

رسانه چینی به پوشش خبری رسانه های غربی از سفر وزیر خارجه امریکا به این کشور انتقاد کرده و به نقل از کارشناسان آن را مصداقی از تیره‌نمایی مرسوم ایدئولوژی غربی از چین توصیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه گلوبال تایمز با اشاره به سفر آنتونی بلینکن به پکن نوشت همزمان با این سفر سی ان ان، واشنگتن پست، بی بی سی و سایر رسانه ای غربی از تکنیک خبری تیره نمایی (فیلتر شب) استفاده کردند تا به شکلی شریرانه هوای پکن در هنگام پیاده شدن بلینکن از هواپیما را ابری و مه گرفته نشان دهند.

حتی صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه این کشور هم ویدئویی در توییتر خود در روز ۲۸ تیر بارگذاری کرد که در آن هوای پکن آکنده از مه سنگینی است، این در حالی است که بر شهادت ویدئوهای ارسالی متعدد در رسانه های چینی هوای پکن در آن روز کاملاً روشن و شفاف بوده است.

پروفسور «شن یی» استاد روابط بین الملل دانشگاه فودان به گلوبال تایمز گفت: این اقدام رسانه های غربی بیانگر ذهنیت از پیش ساخته ناشی از یک ایدئولوژی متحجرانه نسب به چین است که در «در مغز استخوان آن رسوخ کرده است».

شن افزود: رسانه‌های غربی خودشان بخشی از زیست بوم سیاسی غرب هستند و ابزار گروه‌های نخبگانی غرب برای دستکاری درک عمومی از جهان خارج (غیرغربی) هستند.

همچنین «وی دونگ» محقق ارشد در موسسه مطالعات آمریکایی در آکادمی علوم اجتماعی چین به گلوبال تایمز گفت: رسانه‌های غربی امیدوارند که آب سردی روی سفر بلینکن بریزند. آنها فکر می‌کنند ممکن نیست که روابط چین و آمریکا که مدتهاست تیره و تار شده است، صرفاً با یک سفر بلینکن ناگهان از این وضعیت مه آلود خارج شود. من فکر می‌کنم که آنها عمداً رنگ عکس صحنه ورود بلنیکن را تغییر داده‌اند.

کد خبر 5815491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha