۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۵

به مدت سه شب؛

آیین مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار می‌شود

آیین مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار می‌شود

آئین عزاداری مسلمیه از یکشنبه چهارم تیرماه تا سه شنبه ششم تیرماه با حضور ۲۰۰ هیأت مذهبی و حضور سه مداح برجسته در شهرری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین عزاداری حضرت مسلم بن عقیل (ع) به مدت ۳ شب، از روز یکشنبه چهارم تیرماه مصادف با شب شهادت امام محمد باقر (ع) تا سه شنبه ششم تیرماه مصادف با شب شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) در حرم مطهر برگزار می‌شود.

سال گذشته ۱۵۰ هیأت از نقاط مختلف استان تهران و همچنین استان‌های همجوار مانند قم و البرز در آئین مسلمیه به عزاداری پرداختند و امسال نیز حضور ۲۰۰ هیأت مذهبی در این آئین پیش بینی شده است.

آئین عزاداری مسلمیه پس از نماز مغرب و عشاء آغاز و حدوداً تا زمان اذان صبح ادامه دارد که هیأت‌های مذهبی و دسته‌جات از میدان شهرری به سمت حرم مطهر حرکت کرده و به عزاداری می‌پردازند.

گفتنی است، تدابیر لازم برای میزبانی از مراسم عزاداری سفیر کوفه اتخاذ شده و در این مراسم که برنامه‌های مختلف سخنرانی و عزاداری اجرا خواهد شد، محل استقرار برای آقایان و بانوان در حرم مطهر در نظر گرفته شده است. در این راستا مهدی رسولی در شب اول، محمود کریمی در شب دوم و میثم مطیعی در شب سوم مسلمیه به عزاداری خواهند پرداخت.

آئین عزاداری مسلمیه در شهرری بیش از یکصد سال قدمت دارد و این آئین حدود ۱۲۰ سال پیش توسط حاج مرزوق پایه گذاری شد که این آئین به ثبت ملی رسیده و پیگیری‌ها برای ثبت جهانی در حال انجام است.

برگزاری دعای عرفه در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

همچنین مراسم دعای روح‌بخش عرفه روز چهارشنبه هفتم تیرماه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹:۱۵ با حضور مردم مؤمن و ولایتمدار پایتخت، با سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر و مرثیه‌سرایی مرتضی طاهری در آستان مقدس برگزار و از شبکه ۵ و رادیو تهران به صورت زنده پخش خواهد شد.

در شب‌های جمعه از اذان مغرب تا اذان صبح برنامه‌های مختلفی از جمله تفسیر قرآن، قرائت دعای کمیل بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی، آموزش فقه زندگی، محفل انس با قرآن کریم، قرائت دعای کمیل بامداد جامعه در مسجد جامع و قرائت دعای ندبه در صبح جمعه برگزار می‌شود.

اقامه نماز جمعه، جلسه سبک زندگی، مهارت‌های زندگی، آموزش تربیت فرزندان، دعای توسل، آموزش نهج البلاغه، کلاسهای آموزشی طرح تابستانی برای کودکان ۸ تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال، برنامه‌های مختلف در حوزه قرآنی، کتابخوانی، آسمان‌نما، نجوم و غیره از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته در حرم مطهر برگزار می‌شود.

کد خبر 5815645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha