۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

استقرار کارشناسان دامپزشکی گیلان درمیادین عرضه دام برای عید قربان

استقرار کارشناسان دامپزشکی گیلان درمیادین عرضه دام برای عید قربان

رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان از استقرار کارشناسان این سازمان در میادین عرضه دام برای عید قربان خبر داد و گفت: ۴۷ اکیپ فعال هستند.

هادی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دامپروری در گیلان احصاء شده است که باید بیشتر به این بخش پرداخته شود.

وی از تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی به مناسبت عید سعید قربان خبر داد و افزود: کارشناسان دامپزشکی، یک روز قبل از آغاز عید سعید قربان در سطح استان در میادین مجاز عرضه دام مستقر هستند و با معاینه دام‌های نذری به شهروندان خیر در خرید دام سالم خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه سلامت مردم، بیان کرد: شهروندان با توجه به هماهنگی به عمل آمده با شهرداری‌ها مبنی بر تعیین مکان‌های مشخص برای عرضه دام زنده در هر شهرستان و استقرار اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی به منظور تأیید سلامت دام‌های قربانی، با مراجعه به این میادین نسبت به خرید دام زنده اقدام کرده و از خدمات رایگان دامپزشکی بهره‌مند و از سلامت دام مطمئن شوند.

بابایی با بیان اینکه در روز عید قربان همه کشتارگاه‌های صنعتی دام استان برای ارائه خدمات به شهروندان فعال هستند، گفت: در این مراکز بازرسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی وظیفه تأیید سلامت بهداشتی و شرعی دام را به عهده دارند و پس از ذبح دام و نظارت بهداشتی از سوی دکتر دامپزشک کشتارگاه و نظارت شرعی توسط روحانی ناظر شرعی مستقر در آن مکان نسبت به تحویل لاشه و دیگر اجزای خوراکی آن اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌های گیلان در روز تعطیل عید قربان از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۴ آماده ارائه خدمات رایگان دامپزشکی و همچنین پاسخگویی به مراجعه کنندگان و تماس‌های تلفنی شهروندان گیلانی از طریق شماره ۱۵۱۲ هستند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان از آمادگی ۴۷ اکیپ ثابت و سیار در استان ویژه عید قربان خبر داد و گفت: در روز عید تعداد ۲۲ اکیپ ثابت و ۲۵ اکیپ سیار در استان به شهروندان خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

کد خبر 5819007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha