۵ تیر ۱۴۰۲، ۹:۳۴

گفتگوی مهر؛

۳۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان سمنان کشف و ضبط شد

۳۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان سمنان کشف و ضبط شد

سمنان- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: در سال گذشته و به همت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و اطلاعاتی، سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

جعفر معینیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان سمنان کشف شده است، ابراز کرد: به همت نیروی انتظامی، دستگاه قضائی و اطلاعاتی و … در یک سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ نفر از خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و همچنین معتادان متجاهر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد برای طی مراحل قضائی به مجموعه قضائی استان تحویل داده شدند، ابراز کرد: در کنار برخورد با مواد مخدر، مقوله بازیابی و همچنین درمان نیز در استان از جمله اولویت‌های ما است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از وجود ۱۲۲ مرکز درمانی دولتی و خصوصی برای معتادان استان خبر داد و ابراز کرد: ۲۵ هزار نفر از افراد بیمار در حوزه اعتیاد توسط این مراکز، درمان شده‌اند.

معینیان با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی همچنین می‌کوشد تا از ابتدا بتوانیم با مقوله اعتیاد مقابله کنیم، ابراز کرد: این طرح در قالب اقدامات پیشگیرانه اعتیاد با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، خدماتی و … اجرا در می‌آید.

وی از اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد و گفت: در استان سمنان خیران، سازمان‌های مردم نهاد و … نیز ورود خوبی به مبارزه با اعتیاد داشتند تا بتوانیم در خانواده‌ها، محلات شهری و روستایی، محیط کاری و آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های خوبی را اجرا کنیم.

کد خبر 5820159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha