معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

چین از کشورهای هدف ما برای همکاری‌های علمی و فناوری است

چین از کشورهای هدف ما برای همکاری‌های علمی و فناوری است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: چین قطعا یکی از کشورهای جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ با اشاره به پیشرفت حوزه هوش مصنوعی گفت: پیشرفت هوش مصنوعی موضوعی جدی مورد توجه ایران و کشورهای دیگر است در ایران محققان خوبی داریم و برنامه‌ریزی داریم جهت توسعه هوش مصنوعی در ماه‌های آینده مراکز بزرگ و امکانات خوبی برای محققین و فناوران ایرانی در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: قطعا حرکت و توسعه هوش مصنوعی از نظر علوم و فناوری برنامه جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران است.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص همکاری با چین گفت: چین به عنوان کشور دوست در سالهای اخیر هم پیمان ما بوده و همکاری های ما محکم تر و بهتر شده است. چین قطعا یکی از کشورهای جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است. در حال حاضر چند شرکت چینی در این نمایشگاه ۲۰۲۳ حضور دارند و امیدواریم این همکاری ادامه پیدا کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر در توسعه روابط با جهان عرب ارزشمند است، تصریح کرد: ما معتقد هستیم که اشتراک بزرگ دینی و فرهنگی با کشورهای جهان عرب داریم و همینطور این همسایگی هم مزیت ویژه دارد. علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک و انجام پروژه‌های مشترک با همه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هستم و امیدواریم در سال‌های آینده بروز و نمود بیشتری داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص هاب های فناوری گفت: هاب های فناوری معاونت علمی در حوزه های مختلف وجود دارد که یکی از آنها در حوزه هوش مصنوعی است و در حوزه های دیگر مثل حوزه مواد و حوزه شناختی و...برنامه ریزی داریم.

کد خبر 5821316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha