۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

کلیات لایحه برنامه هفتم هفته بعد در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود

کلیات لایحه برنامه هفتم هفته بعد در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود

جلسات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه برای بررسی کلیات این لایحه از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته زمان ارائه پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه به اتمام رسید و پیشنهادات درباره این لایحه به کمیسیون تلفیق ارائه شد. در هفته جاری هم قرار است پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در کمیته‌های کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مورد بررسی قرار گیرد و این کمیته‌ها تا آخر هفته فرصت دارند گزارش بررسی‌های خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند.

همچنین مقرر شده است از شنبه هفته آینده (۱۷ تیر ماه) جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی پیشنهادات و کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه آغاز شود.

تشریح روند بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم در مجلس

به گزارش مهر، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اخیراً طی نشست خبری در تشریح روند بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان از زمان انتشار لایحه پنج روز کاری فرصت دارند تا پیشنهادات خود را روی مواد، بندها و تبصره‌های لایحه دولت ثبت کنند. از همان زمان انتشار کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم به مدت ۱۰ روز فرصت ارائه پیشنهادات دارند که پنج روز فرصت نمایندگان هم در این مدت مستتر است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از ۱۰ روز گزارش کمیسیون‌ها به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود. طبق آئین‌نامه داخلی، کمیسیون تلفیق سه هفته کاری به جز ایام تعطیلات رسمی و جمعه‌ها فرصت بررسی لایحه را دارد و بعد از سه هفته گزارش کمیسیون تلفیق بارگذاری می‌شود، سپس نمایندگان حداکثر ۱۰ روز فرصت برای ارائه پیشنهادات خود درباره گزارش تلفیق را دارند.

زنگنه اظهار داشت: گزارش کمیسیون تلفیق باید ناظر به بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه باشد. اگر کلیات لایحه برنامه هفتم در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، مجلس وارد جزئیات می‌شود اما اگر مجلس به کلیات رأی نداد با نظر مجلس شورای اسلامی یا لایحه به دولت بازمی‌گردد یا برای اصلاح به کمیسیون تلفیق داده می‌شود. همچنین اگر کمیسیون تلفیق به کلیات برنامه هفتم توسعه رأی نداد و مجلس شورای اسلامی کلیات را تأیید کرد، مجدداً لایحه به کمیسیون تلفیق داده شده تا گزارش به صحن آورده شود و پیش‌بینی می‌شود اواسط مرداد ماه بررسی برنامه هفتم در صحن مجلس آغاز شود.

کد خبر 5824320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha