۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان:

جشن ۱۸ کیلومتری غدیر در سراسر استان همدان برگزار می‌شود

جشن ۱۸ کیلومتری غدیر در سراسر استان همدان برگزار می‌شود

همدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: جشن ۱۸ کیلومتری غدیر در سراسر استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی نظیری ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های عید غدیر اظهار داشت: اعتقادم این است کار در برگزاری برنامه اعیاد قربان، غدیر تا مباهله باید به دست مردم بازگردد و امسال همین موضوع را پیگیری کردم.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) یک اعتقاد ویژه به مردم داشتند و ما نیز پیرو همین فرمایشات دنبال این بودیم و ستادهای مردمی را فعال کردیم و یکی از این ستادها ستاد مردم غدیر بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به شکل‌گیری جشن‌های خیابانی گفت: سال گذشته در تهران جشن ۱۰ کیلومتری برگزار شد و حضرت آقا این جشن را تأیید کردند و زمینه شکل‌گیری این جشن‌ها در سایر استان‌ها هم فعال شد.

حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: امسال ما در استان همدان شاهد برگزاری جشن ۱۸ کیلومتری غدیر در ۹ شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی حضور پیش از نیمی از مردم استان همدان در جشن ۱۸ کیلومتری را کرده‌ایم، بیان کرد: پیش‌بینی ما حضور نیمی از جمعیت شهری در این جشن در سراسر استان است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: بیش از ۲ هزار جشن نیز از عید قربان تا عید مباهله در این ایام برگزار شده و خواهد شد.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به اطعام در روز غدیر بیان کرد: طبق آمار بیش از ۵۰۰ هزار پرس اطعام غذا را پیش‌بینی کرده‌ایم همچنین برای روزه‌داران نیز افطار را خواهیم داشت.

وی افزود: مراسم از ۱۷ بعدازظهر آغاز خواهد شد و سفرهای افطار هم انداخته شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره گسترش فرهنگ غدیر گفت: در گذشته نه چندان دور هیئت‌های مذهبی ما خیلی زود به استقبال محرم می‌رفتند و این باعث عدم تبیین فلسفه غدیر می‌شد اما ما چند سال این فرهنگ را ایجاد کردیم که اعیاد ما چندین روز بعد از غدیر هم ادامه دارد.

حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: ما در همدان روی گسترش عید مباهله بسیار کار کردیم و امروزهای هیئتی یک یا دو روز مانده به استقلال محرم می‌روند و تا جایی که توانستیم فلسفه غدیر را بیش از پیش تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن امید و ایمان جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است، گفت: رویکرد ماه در ماه محرم نشر خوبی‌ها در جامعه بوده تا امیدآفرینی را در جامعه نشر دهیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: یک بخشی از مبلغین ما در قم آموزش دیده‌اند و امسال شبکه مبلغین ما ۹۰ درصد جامعه را پوشش می‌دهند.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به کنگره ۸ هزار شهید استان همدان گفت: ما ۲ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در استان داریم و امسال در دهه محرم هر هیئت هر شب را به یک هیئت محله خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در هر شب خانواده آن شهید به هیئت دعوت می‌شوند و وصیت‌نامه شهدا در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و شناخت شهدا خوانده می‌شود.

کد خبر 5828138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha