۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳

از ابتدای سال تاکنون؛

۱۷۹۱ فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شده است

۱۷۹۱ فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شده است

اراک- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در سال جاری متعهد به ایجاد ۱۰ هزار و ۹۹۶ فرصت شغلی است که تاکنون حدود هزار و ۷۹۱ فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی صبح شنبه در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی برگزار شده است که در این جلسه به ارائه گزارش اشتغال‌های ثبت شده در سامانه ملی رصد کشور می‌پردازیم. تعهد ما در سال جاری، ایجاد حدود ۱۰ هزار و ۹۹۶ فرصت شغلی است که از پایان فروردین تاکنون حدود هزار و ۷۹۱ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

وی افزود: بیشترین ثبت اشتغال در استان مرکزی مربوط به اتاق اصناف است که حدود ۴۵ درصد از تعهد خود را پوشش داده و صندوق کار آفرینی امید ۳۱ درصد، صنعت و معدن و تجارت ۳۰ درصد، آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۶ درصد، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ۲۰ درصد، تعاون کار و رفاه اجتماعی ۱۷ درصد، شرکت گاز ۱۳ درصد، دانشگاه علوم پزشکی ۱۲ درصد و مابقی دستگاه‌ها کمتر از میانگین هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: سازمان راهداری ۹ درصد، ورزش و جوانان ۹ درصد، سازمان صنایع کوچک پنج درصد، کمیته امداد امام خمینی (ره) چهار درصد، جهاد کشاورزی ۲ درصد، بسیج سازندگی ۲ درصد، فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲ درصد، بنیاد شهید یک درصد از تعهدات خود را در زمینه ایجاد اشتغال پوشش داده‌اند.

امیدی ادامه داد: برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله بنیاد برکت، شهرداری اراک، راه و شهرسازی، بنیاد علوی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری تاکنون هیچ‌گونه اشتغالی در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت نکرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده فرصت دارند تا اشتغال‌های ایجاد شده را سامانه ملی رصد ثبت کنند و امروز اولین جلسه‌ای است که گزارش عملکرد دستگاه‌ها را ارائه می‌کنیم تا دستگاه‌های مربوطه برای ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه ملی رصد بیشتر از گذشته اهتمام داشته باشند.

کد خبر 5830601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha