۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار؛

۶١ هزار فرصت شغلی ثبت شد

۶١ هزار فرصت شغلی ثبت شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ٣١ هزار کارجو، ۲۷۰۰ کارفرما و ۶١ هزار فرصت شغلی طی یک ماه در سامانه جستجوی شغل ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۲ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامانه «جست و جو شغل» رونمایی شد. محمود کریمی‌بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ٣١ هزار کارجو، ۲۷۰۰ کارفرما و ۶١ هزار فرصت شغلی طی یک ماه در سامانه جستجوی شغل ثبت شد، گفت: یک نسخه از سامانه فرصت‌های شغلی در دولت قبل ایجاد شد که با مشکلاتی همراه بود. در دولت سیزدهم تصمیم گرفته شد که سامانه جدیدی با عنوان «جست و جوی شغل» با همکاری صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شود.

وی افزود: در یک ماه گذشته ٩ هزار و ٢٠٠ معرفی‌نامه از طریق سامانه جستجوی شغل صادر شد و ٢ هزار و ٧٣٢ نفر مشغول به کار شدند.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی بازار کار اطلاعات این حوزه است. موضوع بعدی هوشمندسازی فعالیت‌های این بخش است که به وسیله این سامانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند کاریابی در این سامانه به صورت هوشمند ارائه می‌شود، گفت: مشاغل نوظهور به این وسیله قابل رصد هستند زیرا کارفرماها در اعلام نیاز به حرفه‌هایی اشاره می‌کنند که جدید بوده و در واقع مشاغل نوظهور به شمار می‌روند.

کریمی‌بیرانوند تأکید کرد: در این سامانه شغل‌های موردنظر کارفرمایان و کارجویان تحلیل می‌شود و داشبوردهای اختصاصی برای استان‌ها به صورت مجزا در اختیار قرار دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: آمایش سرزمین بازار کار هوشمند شده و هزینه‌های جستجوی شغل کاهش پیدا کرده ضمن این که مشاغل جدید و حرفه‌های رو به افول نیز در این سامانه شناسایی شده است که سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند از این طریق آموزش‌ها را ارائه کند.

یک ارتباط بی‌واسطه برای اشتغال

نعمت‌اله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه این مراسم اظهار کرد: در این سامانه ارتباط کاملاً مشخصی بین کارجو و کارفرما وجود دارد و آنها بدون دخالت شخص ثالث می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی تأکید کرد: با فعالیت این سامانه فرصت مناسبی در اختیار فعالان حوزه بازار کار قرار خواهد گرفت.

سامانه جستجوی شغل با هدف اتصال کارجو به کارفرما و به اشتراک‌گذاری مؤثر فرصت‌های شغلی به نشانی اینترنتی https://shoghl.mcls.gov.ir توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است؛ بر این اساس کارفرمایان و کارجویان می‌توانند با ثبت اطلاعات فردی و شغلی مورد نیاز خود با دفاتر کاریابی هماهنگ شده و اقدامات لازم را در راستای جذب نیروی کار انجام دهند.

کد خبر 5831924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha