۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

با مجوز وزارت میراث فرهنگی؛

گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد برچیده شد

گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد برچیده شد

کرج- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از برچیدن گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد با توجه به ناپایداری بنا با مجوز وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد.

رحیم خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در نشستی با حضور مدیران کل ادارات میراث‌فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و پیمانکار مرمت امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد مصوبه برچیدن گنبدخانه این امامزاده تاریخی را ابلاغ کرد.

وی بیان کرد: بنابراین پیرو این جلسه و با توجه به شرایط خاص و ناپایدار بنا و احتمال ریزش و خطر جانی، با توجه به نظر شورای فنی و اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، پیمانکار نسبت به برچیدن بنای گنبدخانه با رعایت تمام نکات ایمنی و جلوگیری از آسیب به بخش شبستان اقدام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز متذکر شد: مقرر شد اداره کل اوقاف استان نسبت به تأمین اعتبار برای احداث مجدد بنا بر اساس طرح و نقشه مصوب و ثبت شده بنا، اقدام کند و اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به احداث مجدد بنا بر اساس مشخصات ثبتی آن اقدام کند.

امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد مربوط به قرون ۷،۸ و ۹ هجری است که در سال ۱۳۴۶ به شماره ثبتی ۷۵۴ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 5840009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha