۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲

مدیر جهاد کشاورزی سرخه:

یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سرخه دنبال می شود

یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سرخه دنبال می شود

سرخه- مدیر جهاد کشاورزی سرخه با بیان اینکه یکپارچه سازی اراضی کشاورزی شهرستان به مثابه یک سیاست کلان دنبال می شود، گفت: تا کنون دو کارگاه آموزشی و توجیهی با این موضوع برگزار شده است.

عباس غفوریان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اصلاح نقشه و پلاک رفع تداخل و اصلاح و بازنگری طرح‌های هادی روستایی یکی از اقداماتی است که جهاد سرخه در روزهای اخیر پیگیری کرده است، تاکید کرد: برگزاری دو کارگاه آموزشی تجمیع و یکپارچه سازی اراضی و حفظ کاربری و مدیریت مصرف آب در محل فرمانداری با حضور دهیارها و شوراها و معتمدین روستاها از دیگر اقداماتی است که دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه خرده مالکی مهمترین مانع اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در راستای کاهش مصرف آب کشاورزی است، تاکید کرد: یکپارچه سازی به مثابه یک سیاست کلان از سوی جهاد کشاورزی سرخه دنبال می‌شود.

نقشه برداری ۵۱۲ هکتار زمین برای آبیاری نوین

رئیس جهاد کشاورزی سرخه با اشاره به گشت‌های صورت گرفته در زمینه تنظیم بازار و اراضی کشاورزی، تاکید کرد: طی روزهای اخیر بازرسی از ۱۰ مرغداری، بازدید مشترک با حضور نماینده فرمانداری و پلیس مبارزه با مواد مخدر از حومه شهرستان برای عدم کشت شاهدانه و خشاش در اراضی کشاورزی سرخه، گشت مشترک و بازدید از مرغ فروشی‌ها و قصابی‌ها و بازدید روزانه و مستمر از نانوایی‌ها صورت پذیرفته است.

غفوریان از اجرای دو مورد حکم قلع و قمع در روستاهای اروانه و صوفی آباد خبر داد و گفت: برگزاری کلاس بهداشت شیر در دامداری‌های روستایی در روستای افتر و شناسایی و احصاء اراضی مستعد برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در شهرستان سرخه در کنار نقشه برداری ۵۱۲ هکتار ویژه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی از پیگیری برای جذب سهمیه کالاهای اساسی شکر به مقدار شش تن ویژه ایام محرم در سرخه خبر داد و گفت: پیگیری برای جذب سهمیه کالاهای اساسی مربوط به هیئت‌ها در ایام محرم به مقدار دو تن شکر، یک تن گوشت قرمز منجمد، برنج تایلندی و هندی هر کدام به مقدار پنج تن از دیگر اقدامات صورت گرفته در مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان بوده است.

کد خبر 5842114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha