۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳

امام جمعه نظرآباد:

امام حسین (ع) احیاگر دین پیامبر (ص) هستند

امام حسین (ع) احیاگر دین پیامبر (ص) هستند

نظرآباد- امام جمعه نظرآباد گفت: سیدالشهدا (ع) برای احیای سبک زندگی اسلامی قیام کردند، پس امام حسین (ع) احیاگر دین پیامبر (ص) هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر نظرآباد که در مصلای این شهر اقامه شد، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) پیام‌ها و پیامدهایی دارد. حق پیروز است و باطل شکست خورده است.

وی بیان کرد: دین خدا نور است و تلاش کافران و دشمنان و مبارزه با دین مثل فوت کردن بر خورشید است.

امام جمعه نظرآباد تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند «حسین از من و من از حسین هستم» که نشان از عظمت سیدالشهدا (ع) دارد.

وی با بیان اینکه پس اگر امام حسین (ع) نبود چیزی از دین اسلام هم نبود، خاطرنشان کرد: سیدالشهدا (ع) برای احیای سبک زندگی اسلامی قیام کردند، پس امام حسین (ع) احیاگر دین پیامبر (ص) هستند.

دشمن به دنبال تحریف دین است

موسوی گفت: دشمن می‌خواهد باورهای دینی و ولایت را از ما بگیرد و اگر روزی موفق به این کار شود دیگر چیزی از اسلام نخواهد ماند.

وی اظهار کرد: تحریف دین بیشترین حربه‌ای است که دشمن از آن برای از بین بردن اعتقادات دینی مردم استفاده می‌کند.

امام جمعه نظرآباد بیان کرد: دشمنان همه تلاش خود را کردند که نامی از امام حسین (ع) و دین نباشد امروز نام امام حسین و کربلا زنده است و مرقد مطهرش زیارتگاه عاشقان و بزرگترین اجتماعات بشری در عاشورا و اربعین در این مکان تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: از کربلا می‌آموزیم انسان باید اهل تولی و تبری باشد، خط قرمز داشته باشد، مرز با دشمن داشته باشد و با ولایت الهی وفادار باشد حتی اگر دو دستش قطع شود.

هدف دشمنان از اهانت به قرآن

موسوی خاطرنشان کرد: اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم در کشور سوئد به منظور ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان توحیدی به منظور انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است.

وی گفت: مسلمانان در همه نقاط دنیا این عمل را محکوم می‌کنند و این اقدام ضد آزادی بیان است.

امام جمعه نظرآباد اظهار کرد: عزادار امام حسین (ع) باید دشمن دین و بشریت را بشناسد و با تمام توان در برابر او بایستد. امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن اصلی دین و بشریت هستند.

قدردانی و حمایت از اقدام نیروی انتظامی

وی بیان کرد: حجاب و عفاف مایه تقویت خانواده و جامعه امن و سالم است و ره‌آورد مهم آن سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی است و کشف حجاب منجر به بی بند و باری و تضعیف کانون خانواده می‌شود. از اقدام نیروی انتظامی در تذکر و برخورد با هنجارشکنان تشکر می‌کنیم.

ضرورت تجهیز و تسریع آتش‌نشانی نظرآباد

موسوی تصریح کرد: حادثه دلخراش فوت یک خانم نشان می‌دهد مسائل امنیتی باید به درستی رعایت و کمبود امکانات در آتش نشانی با پیگیری مسئولان شهرستانی و استانی رفع شود و سرعت عمل سازمان آتش نشانی باید بیشتر شود.

تاکید بر عزاداری سنتی و احیای امر دین

وی متذکر شد: در عزاداری‌ها عقل و احساسات، شور و شعور، منطق و فریاد در کنار هم قرار گیرد حق الناس و حق الله رعایت شود عزاداری‌ها محور وحدت باشد و مجالس عزاداری موجب احیا امر دین باشد.

کد خبر 5842292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha