۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸

با حضور رئیس جهاددانشگاهی صورت گرفت؛

افتتاح نخستین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه

افتتاح نخستین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه

کرمانشاه- افتتاح نخستین واحد تولید کربن فعال از قیر طبیعی کشور در کرمانشاه با حضور رئیس جهاد دانشگاهی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه نخستین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه با حضور رئیس جهاد دانشگاهی، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه و رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه افتتاح شد.

این واحد تولیدی از ۱۵ سال گذشته آغاز به کار کرده و در سال ۱۳۸۹ در فاز نخست خود با همکاری وزارت صمت توانست با تولید نمونه اولیه تولیدات خود در بنیاد ملی نخبگان ثبت اختراع کند و در سال ۱۳۹۵ نیز در فاز دوم خود با دانش فنی تولید کربن فعال از قیر طبیعی ظرفیت تولید ۱۰۰ تن از آن در سال را تولید کند.

همچنین این طرح فناورانه برای نخستین بار بار در کشور تولید کربن فعال با پایه معدنی و کربن فعال کروی و ساچمه‌ای را به همراه داشته و اجرای فاز سوم تجاری سازی تولید کربن فعال از قیر طبیعی در سال ۹۸ با حمایت و کارفرمایی مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت و اکنون ظرفیت تولید این محصول به ۲۰۰ تن در سال رسیده است.

گفتنی است، که با فرآوری قیر خام موجود در استان کرمانشاه و تولید ماده‌ای به نام کربن فعال به عنوان یک مواد استراتژیکی می‌توان در امور نظامی، دفاعی، هسته‌ای، نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع غذایی از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است کشور ما سالانه به ۱۴ هزار تن کربن فعال نیازمند بود که از این میزان تنها ۲ تن در کشور تولید می‌شود و مابقی آن از راه واردات تأمین می‌شود.

کد خبر 5852505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha