۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد؛

حضور ۱۷۰۰ مهمان در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت‌ اسلامی در ارومیه

حضور ۱۷۰۰ مهمان در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت‌ اسلامی در ارومیه

ارومیه - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یک هزار و ۷۰۰ مهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری این اجلاس در ارومیه افزود: مباهات می‌کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که ادیان باهم به صورت مسالمت آمیز باهم زندگی می‌کنند بخصوص در آذربایجان غربی که اقوام و ادیان مختلف را در خود جای داده و این افتخار بزرگی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: به همین جهت مجمع بنا را بر این گذاشته تا سومین اجلاس منطقه‌ای مجمع در این استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه در این اجلاس حضور دارند، اضافه کرد: حتی برخی از مفتی ایالت‌های مختلف در جهان هم در این اجلاس شرکت دارند.

حجت الاسلام شهریاری یادآور شد: ۸۰۰ نفر مهمان از خود استان آذربایجان غربی ۱۰۰ نفر از کردستان و ۶۰۰ نفر از مسؤولان ملی و کشوری نیز در این اجلاس حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت با حضور کشورهای منطقه در این نشست و کنفرانس است، گفت: درصددیم تا بتوانیم روابط خود را با همسایگان توسعه دهیم.

حجت الاسلام شهریاری اظهار کرد: کشورهای ترکیه و روسیه با توجه به اینکه جمعیت مسلمانان در آنجا بالاست دارای اهمیت برای ما هستند و با کشور گرجستان هم از نظر تاریخی مشترکات بسیاری داریم.

وی ادامه داد: رابطه اخوت و خونی مردم منطقه با کشور عراق هم بر اهمیت دعوت مهمانانی از این کشور افزوده است.

هدف از برگزاری اجلاس وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علما و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌کارهای مناسب در این خصوص است.

این کنفرانس چهارشنبه ۱۸ مرداد در تالار وحدت ارومیه برگزار می‌شود.

کد خبر 5856940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha