۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵

حجت الاسلام حریزاوی در یادداشتی نوشت:

باید مسئله اشتغال پایدار، آب و نان در سیستان و بلوچستان حل شود

باید مسئله اشتغال پایدار، آب و نان در سیستان و بلوچستان حل شود

حجت‌الاسلام حریزاوی بعد از حضور در استان سیستان و بلوچستان و گفتگو با مسئولان این استان، یادداشت کوتاه و صریحی درباره مشکلات این دیار به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی بعد از حضور در استان سیستان و بلوچستان و گفتگو با مسئولان این استان، یادداشت کوتاه و صریحی درباره مشکلات این دیار و حقوق روی زمین مانده مردمان قهرمان سیستان نوشته. این یادداشت کوتاه را بخوانید:

«فقدان آب و مدیریت آب باعث ناامیدی اهالی سیستان شده و باید آمارها و طرح‌های درست به مردم اعلام شود. باید مراقب شرکت‌هایی بود که فکر می‌کنند اگر طرح آبرسانی به سیستان برایشان آب ندارد، نان که دارد.

باید صادقانه نتیجه دادگاه نظامی چابهار و زاهدان و موانع محاکمه برای مردم بیان شود تا ثمره عدالت اسلامی برای همه محسوس باشد. باید به مردم گفت مطالبه مقام معظم رهبری در این باره چیست و چه زمانی اجرا می‌شود.

باید دستور رهبری برای ایجاد اشتغال پایدار در استان اجرا و مسئله نان حل شود و از اجرای طرح‌های صوری جلوگیری شود. هم‌چنین با ممانعت از اجرای طرح‌های موازی می‌توان روی عوائد طرح رزاق سپاه برای سرمایه گذاری حساب کرد.

باید به نقش ریش سفیدان در ایجاد اعتماد و جلب مشارکت مردم اعتنا کرد و از دو قطبی کردن فضا علیه اشخاص و اماکن پرهیز کرد. هنوز برای گفت وگوی صریح و مسئولانه با علما و مطالبه گران وقت هست. به همین منظور باید فریضه جهاد تبیین را ادامه داد و به روایت صادقانه حقایق پرداخت تا سرمایه اجتماعی نظام را برگرداند.

مستند تولیدی حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان نقطه آغازی برای بیان دغدغه مردم است که مناسب است تا قبل از ۸ مهر پخش شود.»

کد خبر 5861978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha