۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحقق قانون جهش دانش‌بنیان به‌کارگیری می‌شود

ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحقق قانون جهش دانش‌بنیان به‌کارگیری می‌شود

زنجان-معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحقق قانون جهش دانش‌بنیان و حل مشکلات صنایع به‌کارگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان صالحی، ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مورد برنامه‌های سفر به زنجان اظهار کرد: برای انجام برخی هماهنگی‌ها و برخی جلسات و توافقات در استان زنجان حضور یافتم و هم از دانشگاه زنجان و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه بازدیدی خواهیم داشت.

وی برگزاری جلسه با استاندار زنجان را مفید ارزیابی کرد و گفت: زنجان یک ویژگی خوبی دارد که استاندار آن نیز دانشگاهی بوده و از نظر علمی و فناوری فردی برجسته است، بنابراین در مواردی که مطرح می‌شود از ما جلوتر هستند.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این دید کمک می‌کند مسائل مربوط به فناوری، پژوهش و حوزه علوم و تحقیقات رشد زیادی داشته باشد و از این اهرم‌ها برای حل مشکلات صنعت و جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مذاکراتی که داشتیم که چطور بتوانیم حداکثر استفاده را در قانون جهش دانش‌بنیان داشته باشیم، عنوان کرد: در این قانون پیش‌بینی شده که دانشگاه می‌تواند در حل مشکلات صنایع مختلفی که در استان وجود دارد، نقش‌آفرینی کند.

صالحی ادامه داد: استان زنجان خیلی از استان‌های دیگر در اجرای این قانون جلوتر است و مسئولان تمهیداتی اندیشیدند تا این قانون جدید و مترقی اجرایی شود و باید هماهنگی‌های لازم بین صنایع اتفاق بیفتد تا بتوانند از ظرفیت دانشگاه‌های خوب زنجان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بحث دیگر در معاونت پژوهشی وزارت علوم بحث مأموریت‌گرایی است، یادآور شد: در این بخش تمهیداتی را اتخاذ می‌کنیم که چطور دانشگاه‌ها به جز مأموریت‌های ذاتی بتوانند مأموریت‌های ویژه‌ای را از طرف استاندار داشته باشند و در این خصوص استاندار زنجان این مأموریت‌ها را ابلاغ کرده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه علوم تحقیقات و فناوری داریم، تصریح کرد: سعی داریم هدایت درست منابع از نظر زیرساخت، نیروی انسانی و منابع مالی انجام دهیم و برکات ان هم برای استان و هم برای کشور خواهد بود.

کد خبر 5862469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha