۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸

مدیر ستاد فهمای خوزستان خبر داد؛

نیاز به حمایت جدی مسئولان از فعالیت‌های قرآنی داریم

نیاز به حمایت جدی مسئولان از فعالیت‌های قرآنی داریم

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، این استان را استانی قرآن خیز دانست و گفت: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی نیاز به حمایت جدی مسئولان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم سمیری ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته حفظ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت سراسری برگزار می‌شود؛ امسال برای شانزدهمین دوره این مسابقات پس از چهار ماه پیگیری و ثبت نام نهایتاً ۶۱۸ نفر شرکت کردند که نسبت به سال گذشته رشد حدود ۴۰ درصدی داشته است.

وی افزود: مسابقات در ۱۰ رشته اذان، قرائت نماز، مکبری، قرائت ترتیل، قرائت تحقیقی، قرائت تقلیدی، حفظ کل، مفاهیم، حفظ جز ۳۰ و معارف برگزار شده است.

مدیرکل ستاد فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد خوزستان بیان کرد: مرحله مجازی این دوره از مسابقات برگزار شد و امروز نیز رشته حفظ کل انجام می‌شود تا نفرات برتر مشخص شوند.

سمیری گفت: داوری این دوره از مسابقات را در بخش برادران سید کریم موسوی، جاسم شمیری و حمزه عوده‌زاده و در بخش خواهران خیریه عچرش، صدیقه لویمی اصل و سناء منبوهی بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه خوزستان یک استان قرآن خیز است، تصریح کرد: هر کجای این استان برویم مانند چشمه‌ای افراد قرآنی حضور دارند و این رحمت الهی بر سر ما سرازیر شده است اما به دلیل کمبود امکانات و نبود حمایت‌های ویژه از فعالیت‌های قرآنی این فعالیت‌ها در حال کمرنگ شدن هستند لذا از مسئولان می‌خواهیم در این راه ما را همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات مدهامتان، به مرحله کشوری که مهرماه به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

کد خبر 5862577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha