۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷

رئیس کل دادگستری اردبیل:

تربیت عاشورایی نسل جوان اعتلای جامعه را در پی دارد

تربیت عاشورایی نسل جوان اعتلای جامعه را در پی دارد

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تربیت نسل جدید همسو با فرهنگ عاشورا تجلی بخش چشم اندازی روشن برای اعتلای همه جانبه در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو صبح پنجشنبه در جلسه بررسی برنامه‌های اربعین حسینی در محل ستاد عتبات عالیات استان اردبیل با قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری مناسبات‌های مذهبی و به ویژه ایام محرم و صفر اظهار کرد: ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا در بین مردم به ویژه در بین نسل جوان آینده‌ای درخشان در اعتلای همه جانبه کشور را ترسیم می‌کند که سبب سربلندی، پیشرفت و ترقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فضای مجازی در کنار تهدیدها و آسیب‌های آن فرصتی مغتنم برای اشاعه و نشر نهضت عاشورا نه فقط در داخل کشور بلکه در منطقه و جهان است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: این موضوع ایجاب می‌کند تا مسئولان نهادهای فرهنگی با استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های فضای مجازی در تولید و نشر محتوا مطابق با نیازمندی‌ها و خواسته‌های نسل جوان تهیه و در دسترس قرار دهند.

در این جلسه مسئول ستاد عتبات عالیات استان اردبیل نیز اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی ۱۳ موکب استان اردبیل در عراق و کشورمان مستقر خواهند شد تا به زائران حسینی در این ایام ارائه خدمات کنند.

اسفندیار هوشیار بیان کرد: این موکب ها از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور در شهرهای مختلف عراق، مرز مهران و امامزاده سیدصدرالدین حاضر خواهند شد تا ارائه خدمات مناسبی را انجام دهند.

وی گفت: ۷ موکب در کربلا، یک موکب در شهر نجف، یک موکب در سیدمحمد عراق، موکب دیگر در جوار عمود ۱۰۴۸ و دیوانیه عراق مستقر بوده و ارائه خدمات خواهند کرد.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان اردبیل ادامه داد: موکبی از مشگین شهر در مرز مهران و موکب ابوالفضل (ع) نیز در امامزاده سیدصدرالدین حاضر می‌شوند تا به زائران حسینی ارائه خدمات کنند.

هوشیار با اشاره به کمک‌های مردمی به ستاد عتبات عالیات استان اردبیل از مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی استان در راستای اهدای کمک‌های نقدی به عتبات عالیات در ساخت صحن حضرت زهرا (س) قدردانی کرد.

کد خبر 5863751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha