۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خبر داد؛

اعزام ۱۰۰ امدادرسان هلال احمر اصفهان برای راهپیمایی اربعین

اعزام ۱۰۰ امدادرسان هلال احمر اصفهان برای راهپیمایی اربعین

اصفهان - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: ۱۰۰ نفر نیروی امداد و نجات هلال احمر از اصفهان برای امدادرسانی به زائران امام حسین (ع) در کشور عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوید متقی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر دبیر کمیته امداد و نجات ستاد اربعین است، اظهار داشت: از این رو برای این جمعیت وظایفی تعریف شد ه که همه استان‌ها برای تحقق آن همکاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تأمین دارو و رسیدگی به امور اورژانسی زائران در کشور عراق بر عهده هلال احمر است، اضافه کرد: از این رو تشکیل تیم‌های امداد و نجات در خاک عراق در دستور کار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: ما نیز در استان اصفهان به سهم خود در اعزام نیرو همکاری داشته‌ایم و امسال ۱۰۰ نفر نیروی امدادی از جمعیت هلال لاحمر استان به کشور عراق اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم‌ها شامل پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، پرستاران، تکنسین دارویی، تکنسین اتاق عمل، پرستاران و فوریت‌های پزشکی، خدمات، انتظامات و تیم‌های جانبی هستند، گفت: هلال‌احمر تأمین داروی این دو مرکزی که در خاک عراق است را بر عهده دارد همچنین تجهیزات پزشکی لازم در شرف بارگیری و اعزام است.

متقی اضافه کرد: همچنین ۲ درمانگاه در شهر کربلا و طریق الحسین (بین نجف و کربلا) به اصفهان اختصاص داده شد.

وی آموزش مسئولان موکب‌های اربعینی که از استان اصفهان اعزام می‌شوند را نیز از دیگر وظایف جمعیت هلال‌احمر اصفهان اعلام کرد و افزود: همچنین کلیه پایگاه‌ها در مسیر اصفهان به سمت مرزها، به‌ویژه مرزهای غرب استان، به حالت آماده‌باش هستند تا در بحث پوشش امدادی و نیز در صورت بروز حوادث و اسکان اضطراری آماده باشند.

مدیرعامکل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال اعزام تیم‌های امدادی با خودروهای امدادی نیز وجود دارد، گفت: خودروهای امدادی از قبیل تریلر، کامیون و آمبولانس در شرف اعزام به عراق هستند گفتنی است بازرسی از موکب‌هایی که تیم درمان در آن مستقر هستند، نیز بر عهده هلال‌احمر است.

کد خبر 5866116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha