۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حکمرانی مردمی مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

حکمرانی مردمی مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی شکل گیری حکمرانی مردمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید رفیعی، صبح یک‌شنبه در آئین سنگرسپاری مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان که در مسجد صاحب‌الزمان آشخانه برگزار شد، اظهار داشت: طبق بیان مقام معظم رهبری، جنگ امروز جنگ تبلیغاتی است و در مسئله تمدنی و گام برداشتن تمدنی برای مقابله با حرکات تبلیغاتی دشمن، این جهاد تبیین است که می‌تواند راهگشا و راه‌ساز باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات که از نهادهای زیر مجموعه مقام معظم رهبری است، خود را مأمور و مکلف می‌داند که در راستای جهاد تبیین گام بردارد و این عرصه را مهمترین محور و اصلی‌ترین محور در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود می‌داند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه برای عملی شدن جهاد تبیین باید تمرکز جدی بر مسئله حکمرانی مردمی صورت بگیرد افزود: مقام معظم رهبری بعد از عید غدیر از حضور میدانی در جشن‌های خیابانی از حضور مردم تشکر کردند و فرمودند یکی از نمونه‌های بارز حکمرانی مردمی همین حضور مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و … و در رأس قرار گرفتن آنها در اجرای برنامه‌ها و پشتیبانی و حمایت کردن مسئولان به عنوان دولت در سایه است.

وی تصریح کرد: اعتقاد و باور حضرت آقا به حضور مردم و حکمرانی مردم بسیار بالاست و ما به عنوان مسئولان این نظام باید بکوشیم این مهم در جامعه رقم بخورد تا در آینده نزدیک شاهد شکل گیری تمدن نوین اسلامی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، تأکید کرد: اعتقاد به حکمرانی مردم مربوط به امروز و دیروز نیست؛ بلکه یکی از اهداف عالی و بلند امام راحل عظیم الشأن به عنوان بنیان‌گذار این نظام و انقلاب اسلامی نیز بوده است و این مسئله را به خوبی می‌توان در تمامی سخنرانی‌ها و تصمیم گیری های ایشان در بحران‌هایی که برای نظام و انقلاب رخ داد مثل دفاع مقدس و … مشاهده کرد.

وی اظهار کرد: لازمه جهاد تبیین توجه به حکمرانی مردمی است و این بدان معناست که باید توجه ویژه ای به حلقه‌های میانی داشت.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: توسعه و گسترش دامنه مخاطب از ضروریات جهاد تبیین است و لازم است تشکلهای مردمی در جامعه پخش شوند و فعالیت‌های مؤثری داشته باشند و این اثربخشی‌ها رسانه‌ای شود تا جامعه اسلامی بتواند شبکه‌های مردمی بیشتری را برای حکمرانی در اختیار داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه جهاد تبیین اصلی ترین محور و مهم‌ترین کلیدواژه فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: تمرکز فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی بر جهاد تبیین و تمرکز بیشتر بر قشر بانوان و نوجوانان است و لازم است مدیران و مسئولان این نهاد مقدس با این نگاه نسبت به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها اقدام مؤثر داشته باشند.

کد خبر 5866347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha