۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵

امام جمعه محمودآباد:

دولت سیزدهم به رکود اقتصادی ۱۰ ساله کشور پایان داد

دولت سیزدهم به رکود اقتصادی ۱۰ ساله کشور پایان داد

قزوین- امام جمعه محمودآباد گفت: دولت رئیسی توانست با یک شیب ملایم رشد اقتصادی کشور را پس ازیک رکود ۱۰ ساله با رشد اقتصادی صفر درصد مثبت کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ اظهار کرد: نامگذاری سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت این پیام روشن را به همراه خود دارد که نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم راه و سبک مدیریتی این دو شهید صدر انقلاب را به منزله راه و مسیر شاخص دولتمردان در نظر گرفته است.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر نیز از جمله دولتمردانی بودند که از متن گروه رنجدیده جامعه برخواسته بودند و نه با محاسبه‌های از پیش تعیین شده و و یا برنامه‌ریزی برای دستیابی به زمامداری، بلکه با تکلیفی متأثر از اعتقاد و ایمان به این مهم همت گماردند.

امام جمعه محمودآباد عنوان کرد: مکتبی بودن تبعیت از امام به منزله رهبر و مرجع تقلید، ساده زیستی و همدرد بودن با مردم، انقلابی بودن و مبارزه با خط سازش و اشرافیت، صداقت و اخلاص در عمل، تسلط بر قدرت و مهار وسوسه‌های سوءاستفاده از قدرت، پرهیز گروه گرایی و پایبند بودن بر سر ارزش‌ها مهم‌ترین ویژگی‌های این دو شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم تاکید کرد: دولت رئیسی توانست با یک شیب ملایم رشد اقتصادی کشور را پس از یک رکود ۱۰ ساله با رشد اقتصادی صفر درصد مثبت کند و در گام اول به ۳ درصد و بعد از آن به ۴ درصد برساند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه صادرات نفت خام و میعانات گازی در دولت سیزدهم افزایش یافت و به رکورد بالاترین میزان صادرات از سال ۱۳٩۷ تاکنون دست یافت بیان کرد: این در حالی است که وزیر نفت اذعان دارد که صنعت نفت ایران هم اکنون در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و بالاترین تحریم‌ها بر این صنعت اعمال شده است.

وی کاهش ۲۰ درصدی تورم را یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و عنوان کرد: نرخ تورم از ۶۰ درصد در شهریورماه ۱۴۰۰ با بیش از ۲۰ درصد کاهش در دولت سیزدهم به حدود ۳۹ درصد کاهش یافته است و این در حالی است که در اواخر دولت سابق اقتصاددانان پیش بینی تورم ۸۰ درصدی را می‌کردند.

امام جمعه محمودآباد مهار کرونا و تأمین واکسن مورد نیاز کشور را یکی دیگر از اقدامات دولت دانست و تصریح کرد: عضویت دائم در شانگهای پس از ۱۵ سال عضویت به صورت ناظر دستاورد بزرگی برای دولت است.

وی تاکید کرد: سازمان همکاریهای شانگهای یکی از بزرگترین، مهمترین، وسیع‌ترین و ثروتمندترین سازمان‌های منطق‌ها ی جهان است و نقش بسیار مهم در مناسبات تجاری و امنیتی جهان بازی می‌کند و عضویت دائم ایران در این سازمان فرصت‌های بسیاری برای کشورمان ازجمله در زمینه اقتصادی ایجاد کرده و موجب رشد صادرات کشورمان به کشورهای عضو این پیمان شده است.

حجت الاسلام موسوی در پایان یادآور شد: اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان بعد از ۱۱ سال، آزادی پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر و شفاف کردن سامانه توزیع آرد و نان و جلوگیری از قاچاق گسترده آرد از کارهای بزرگ دولت سیزدهم بود.

کد خبر 5870287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha