۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴

مهر گزارش می‌دهد؛

ادامه جدال بی سرانجام شورای شهر و شهردار قزوین

ادامه جدال بی سرانجام شورای شهر و شهردار قزوین

قزوین- جدال اعضای شورای شهر با شهردار قزوین فضایی متفاوت به خود گرفته و گویا تلاش برخی از اعضای شورای شهر برای به نتیجه رساندن حرف خود راه به جایی ندارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اردیبهشت ماه سال جاری بود که طرح سوال از شهردار قزوین با بیش از ۴۰ سوال اعلام وصول شد و در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر قزوین سوم خرداد پاسخ سوالات خود را در جلسه‌ای یک طرفه از شهردار شنیدند.

اما این پایان کار نبود و اعضای شورای شهر هشتم خردادماه در جلسه‌ای چالشی و بدون حضور شهردار به پاسخ‌های صباغی واکنش نشان دادند و سعی کردند جوابهای شهردار قزوین به سوالات را بدون سند و غیرواقع تلقی کنند.

طرح سوال از شهردار بی نتیجه باقی ماند

این جلسه تا جایی پیش رفت که حاضرین شاهد جدال لفظی برخی اعضای شورا با یکدیگر و حتی برخی اعضای شورا با مدیران شهرداری بودند.

اما این جلسه نیز مانند جلسه پیشین بی نتیجه بود تا هیچکس متوجه نشود نتیجه طرح سوال از شهردار به کجا رسید و چه سرانجامی داشت. این سوالی بود که هیچکدام از اعضای شورای شهر برای آن پاسخی نداشتند.

برخی از اعضای شورای شهر که نتیجه مطلوبی از سوالات خود از شهردار قزوین نگرفته‌اند این روزها سعی می‌کنند با موضع گیری های علنی به عملکرد صباغی نقد وارد کنند.

نهادهای نظارتی بر هزینه کرد شهرداری نظارت کنند

شاید اظهار نظر علی فرمانی رئیس شورای شهر به عملکرد شهردار قزوین در سایت محمدآباد را باید یکی از اینها دانست تا جایی که او اقدام شهردار در هزینه کردن میلیاردی در سایت محمدآباد را خودسرانه و بدون مجوز دانست و خواستار توقف کار در این پروژه شد.

رئیس شورای شهر خواستار ورود نهادهای نظارتی از جمله حراست و بازرسی شهرداری قزوین به این مساله شد و گفت: چه کسی به شهرداری این مجوز را داده است که در این پروژه هزینه‌ای داشته باشد.

ادامه جدال بی سرانجام شورای شهر و شهردار قزوین

شهرداری صادقانه عمل نمی‌کند

محسن حق شناس نایب رئیس شورای شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان اینکه این‌قدر در مدیریت شهری محبت کردیم که در بعضی از جاها پشیمان هستیم، عنوان کرد: مدیریت شهری به اعتماد شورا پاسخ نداده و هزینه‌های خارج از قاعده دارد.

این عضو شورای شهر رفتار مدیریت شهری در سایت محمدآباد را صادقانه نداست و بیان کرد: شهرداری قزوین در فرایندهای مالی رفتارهای اینگونه دارد.

وی خواستار خاتمه یافتن این رفتار شده است و در ادعایی عنوان کرد: شهرداری هر دو دست خود را در جیب مردم فرو کرده است

حق شناس عملکرد شهرداری قزوین در حوزه درآمد املاک را صفر دانست و ادامه داد: طی ۴ ماهه نخست سال شهرداری قزوین از فروش اموال صفر درصد درآمد داشته است.

سیاستهای شورای اسلامی شهر و عملکرد شهرداری فاصله زیادی وجود دارد

وی ارزش افزوده را منبع اصلی درآمد شهرداری قزوین دانست و ادامه داد: سیاستهای شورای اسلامی شهر و عملکرد شهرداری فاصله زیادی وجود دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های مدنظر در روکش بودجه درصد تحقق صفر دارد خاطر نشان کرد: به نظرم تا زمانی که تعهد سایر پروژه‌ها مورد تاکید شورا اجرایی نشود حتی اصلاح بودجه هم رأی نخواهد آورد. آیا میدان تره بار، تقاطع غیر همسطح، کنار گذر مشعلدار و… اهمیت کمتری از این پروژه‌ها دارند؟

صبحت های حق شناس در حالی است که وی یکی از اصلی ترین حامیان صباغی برای انتصاب وی به عنوان شهردار بوده است.

کد خبر 5875000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha