۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

۱۷۰۰ واحد مسکونی به روستاییان زنجان واگذار شد

۱۷۰۰ واحد مسکونی به روستاییان زنجان واگذار شد

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: ۱۷۰۰ واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۲۷ میلیارد ریال با تسهیلات ارزان قیمت در استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه‌ای روز یکشنبه گفت: علاوه بر این تعداد یاد شده ۵۲۰ واحد ساختمان نیز برای محرومین طبق تفاهم نامه مشترک با بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسیده است.

وی به موضوع مهم ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل در حوزه روستایی، به مقاوم سازی مسکن روستاییان تاکید ویژه ای دارد، ادامه داد: در این راستا تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن همسو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم، تأمین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستاییان، پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه تسهیلات ۲۰۰ میلیونی، زمینه خوبی برای استفاده روستاییان به ویژه افرادی که ساکن روستاهای کم برخوردار و فاقد مسکن یا در مساکن غیر مقاوم هستند فراهم‌شده است.

خواجه‌ای افزود: این تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بدون سپرده‌گذاری بوده و فرصت مناسبی برای احداث مسکن مقاوم است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: باید سیاست گذاری ها به گونه‌ای باشد که مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش دهد چرا که پیشرفت مناطق دور افتاده و صعب العبور روستایی موجب تغییر چهره روستاها و در نتیجه بهبود وضعیت زندگی و افزایش رضایتمندی روستاییان خواهد شد.

کد خبر 5877944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha