۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان:

خدمت به زائران اربعین در چذابه همچنان ادامه دارد

خدمت به زائران اربعین در چذابه همچنان ادامه دارد

چذابه- رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان از تداوم ارائه خدمات مواکب حسینی در مرز چذابه به زوار اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بیان کرد: بعد از گذشت هشت روز از اربعین حسینی همچنان تعدادی از مواکب مستقر در چذابه با شور و عشق وصف ناشدنی به زائران برگشتی که اغلب برادران و خواهران اتباع خارجه هستند، خدمت رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مواکب اربعین حسینی در پایانه‌های چذابه و شلمچه و همچنین مواکب بین راه منتهی به این دو پایانه و ۳۵۰ مرکز تعیین شده در شهرهای گلوگاهی استان برای اسکان و تغذیه درون شهری زائران از ابتدای ماه صفر و با شیب ملایم اقدام به ارائه خدمات تغذیه‌ای و اسکان کرده‌اند و تا امروز که ۲۸ صفر است، بدون وقفه ادامه دارد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: این خدمت رسانی در دهه اول ماه صفر متناسب با ورودی زائران به استان تنظیم شد ولی در دهه دوم ماه صفر و به ویژه روزهای منتهی به اربعین که مواجه با موج زائران به ویژه برادران و خواهران اتباع خارجه مواجه بودیم اغلب مواکب با تمام ظرفیت و با شور و عشق پای کار آمده بودند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت: در دهه سوم ماه صفر و از روز اربعین با توجه به کاهش رفت زائران و به منظور ایجاد آمادگی برای پذیرایی در برگشت، به ویژه موج زائران اتباع خارجه که تا آن موقع از کشور عراق به کشورمان بازگشت نکرده بودند، تصمیم بر این شد علاوه بر آب، یخ و نان از محل کمک‌های دریافتی مقداری اقلام از جمله کنسرو، برنج، شکر، رب گوجه و… تهیه و در اختیار مواکبی که آمادگی داشتند تا پایان ماه صفر در چذابه خدمت رسانی کنند به مرور گذاشته شود.

وی تصریح کرد: این کمیته علاوه بر خدمات رسانی به زائران در پایانه‌ها و مواکب بین راهی، با هماهنگی هیئت امنای مساجد و حسینیه‌های شهرهای گلوگاهی استان اقدام به شناسایی و معرفی تعداد ۳۵۰ مرکز اسکان و تغذیه کردیم که این مراکز تا همین امروز مشغول اسکان و تغذیه زائران به ویژه اتباع خارجه هستند.

کد خبر 5886512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha