۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

امام جمعه دماوند:

وظیفه همگانی امروز مقابله با جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمن است

وظیفه همگانی امروز مقابله با جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمن است

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: وظیفه همگانی امروز مقابله با جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: خوش رفتاری و خدمت به مذاهب مختلف اسلامی حکومت شیعی را نزد همگان محبوب و پایدار خواهد کرد.‌

وی با اشاره به اینکه دوشنبه ۹ ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن المهدی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است گفت: این روز بزرگ را به شما شیعیان آن حضرت تبریک عرض می‌کنم. منتظر واقعی امام زمان (ع) کسی است که منتظر خود امام باشد، نه اینکه امام زمان را برای ایجاد راحتی بخواهد ما باید امام زمان خود را بشناسیم و اهداف او را بدانیم و در راه اهداف آن حضرت قدم برداریم و بدانیم که ایشان از ما چه می‌خواهد، یاران امام عصر (عجل الله فرجه) صبور و حلیم هستند. اهل استقامت هستند و به وظیفه خود عمل می‌کنند. امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین وظایف پیروان امام مهدی (ع) است.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه امروز ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ و آغاز هفته دفاع مقدس است افزود: پیروزی ما در جنگ ۸ ساله معجزه الهی بود ما در این جنگ در مقابل قدرت‌های دنیا مثل آمریکا و پیروان غربی و شرقی اش پیروز شدیم، دفاع مقدس ماجراهای جانبازی یاران رسول خدا (ص) و اصحاب سیدالشهدا (ع) را برای مردم ما دوباره زنده کرد و به تصویر کشید، چه بسیار پدران و مادرانی که به خاطر خدا از فرزندان عزیز خود دل کندند و مدتی نگذشت که پیکر غرق به خون میوه دل خود را به آغوش کشیدند، اما خدا را شکر کردند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه اگر مردم از گرانی و فساد و تبعیض گله می‌کنند، به معنای پشیمانی از انقلاب نیست. بلکه به معنای دلسوزی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: مردم انقلاب خود را دوست دارند، همانگونه که در دوران دفاع مقدس پای کار نظام ایستادیم، امروز هم وظیفه داریم در جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمن علیه جمهوری اسلامی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و امنیتی در مقابل دشمنان بایستیم و مقابله و دفاع کنیم.

خطیب نماز جمعه دماوند گفت: امروز جهاد ما جهاد تبیین و واگویی حقیقت‌ها درباره انقلاب و دوران ۴۴ ساله‌ای است که بر ما گذشت باید خودمان بگوییم و بشنویم تا دشمن دروغ‌ها را نسازد و حقایق را وارونه جلوه ندهد، باید بدانیم که جنگ تمام نشده، تا شیطان و شیطان صفتان و مستکبرین و زورگویان هستند جنگ هم هست، جنگ بین حق و باطل تمام نمی‌شود مگر وقتی که باطل از بین برود، این روزها دشمن از طریق فضای مجازی وارد خانه‌های ما شده است و برخی از فرزندان ما را مجروح و مسموم کرده و به ایمان آنها لطمه زده است و ما باید نوجوانان و جوانان خود را بیشتر مراقبت کنیم.

فتاح دماوندی با بیان اینکه رزمندگان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان و نیروهای مسلح همه و همه بر گردن کسانی که بعد از جنگ متولد شده اند حق دارند عنوان داشت: این‌ها اسوه‌های ایستادگی و دفاع از وطن و ناموس و حرم جمهوری اسلامی ایران هستند، اگر مردم از دفاع مقدس پشتیبانی نمی‌کردند، این حماسه‌ها خلق نمی‌شد، مردم بودند که انقلاب کردند و مردم بودند که دفاع کردند و مردم هستند که انقلاب هست باید قدر مردم را بدانیم.

کد خبر 5891737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha