۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵

رئیس انجمن اسلامی چین در کنفرانس وحدت تاکید کرد:

نقش علمای مسلمان در ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز

نقش علمای مسلمان در ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز

رئیس انجمن اسلامی چین گفت: دانشمندان و علمای اسلامی با ترویج فرهنگ تسامح، زندگی مسالمت‌آمیزی میان مسلمانان و غیرمسلمانان برقرار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، «جو پینگ ما»، رئیس انجمن اسلامی چین، در سخنرانی خود در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار داشت که دین اسلام بیش از ۳۰۰ سال است که در این کشور گسترش پیدا کرده و مسلمانان زیادی در این کشور زندگی می‌کنند.

وی افزود: در شش دهه اول مهاجران وارد چین شدند که منجر شد دین اسلام در این کشور گسترش پیدا کند و به عنوان یکی از مذاهب اصلی در چین تبدیل شود.

رئیس انجمن اسلامی چین خاطرنشان کرد: پس از حمله مغولستان به چین در دهه ۱۳۰۰، بسیاری از افراد و تاجران مسلمان کشته شدند. به همین دلیل زنان مسلمان مجبور شدند با غیرمسلمانان ازدواج کنند و نسل مسلمانان کاهش پیدا کرد.پس از وارد شدن مهاجران مسلمان به چین، مجدد تعداد مسلمانان افزایش پیدا کرد و تاجران مسلمان با زنان مسلمان چینی ازدواج کردند.

جو پینگ ما تاکید کرد: پس از روی کار آمدن کنفوسیوس در چین، وی تلاش کرد تا اصول و فرهنگش بر چین تسلط پیدا کند و افزود: «کنفسیوس تلاش کرد تا اصول وی بر اسلام تسلط پیدا کند و در همین راستا مسلمانان به مقابله با کنفسیوس برخاستند و اعتقادات خود را بر اساس آیه‌های قرآن ارائه دادند.»

وی در پایان گفت: دانشمندان اسلامی فرهنگ تسامح که از پایه‌های اسلام است و همچنین نفی تبعیض نژادی را در بین مردم اشاعه می‌دهند و زندگی مسالمت‌آمیز را بین مسلمانان و غیرمسلمانان برقرار می‌کنند.

کد خبر 5899936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha