۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲

کمیسیون های تخصصی مجلس زیر ذره بین/

تمرکز مجلس بر توسعه گردشگری در سطح روستاها و شهرها

تمرکز مجلس بر توسعه گردشگری در سطح روستاها و شهرها

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس گفت: تمرکز ما در فراکسیون روی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بوم گردی و توسعه این صنعت در سطح روستاها و شهرهای کشور است.

محمدصالح جوکار دبیر فراکسیون گردشگری مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، صنعت گردشگری در ایران را نوپا دانست و افزود: گردشگری صنعتی هست که سرعت فراگیر آن در دنیا زیاد شده است و هر کشوری سعی کرده از آن استفاده کند یک کشور دنبال منافع اقتصادی یا منافع فرهنگی آن است و کشور دیگر دنبال منافع سیاسی از گردشگری است.

وی گفت: از تمام جوانب می‌توان از گردشگری به عنوان یک فرصت استفاده کرد. چون در حوزه اقتصاد ارزآوری دارد و انتقال دهنده پیام فرهنگی است. این صنعت می‌تواند موجب شناخت فرهنگ و تمدن ایران و انتقال آن به کشورهای دیگر باشد. به همین دلیل در برنامه هفتم توسعه نمایندگان مجلس به آن توجه ویژه ای کردند و برخی از احکام مهم را تصویب کرده و در برنامه هفتم به بخش گردشگری اهمیت دادند.

جوکار ادامه داد: فراکسیون گردشگری مجلس نیز با نظراتی که تشکل‌های گردشگری دارند از از جمله راهنمایان، هتلداران و آژانس‌داران، موضوعات مختلفی را دنبال کرده و تلاش کرده از ظرفیت این تشکل‌ها استفاده کند و احکام خوبی برای برنامه هفتم ارائه دهد.

این نماینده مجلس گفت: برخی از این تشکل‌ها سوابق خوبی دارند و می‌توان از تجربیات آنها در حوزه برنامه‌ریزی و قانونگذاری استفاده کرد تا به حال چندین جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌ها برگزار کرده‌ایم و بعضی از این نشست‌ها هم تخصصی بوده اند به عنوان مثال بحث راهنمایان گردشگری و مطالبات آنها را در مجلس دنبال کردیم و مصوباتی هم در بودجه دیده شد. تمرکز ما روی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بوم گردی و توسعه این صنعت در سطح روستاها و شهرهای کشور است به نحوی که بیشترین دستاورد را در حوزه این صنعت لحاظ کردیم.

وی افزود: تشکل‌هایی که وجود دارند در داخل مجلس هم و در قالب فراکسیون نقش مؤثری در حوزه قانونگذاری یا اجرای قانون ایفا می‌کنند. فراکسیون گردشگری نیز به کمک آنها می‌آید تا بحث‌ها را به صورت تخصصی پیش ببرند.

کد خبر 5904191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha