۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۵

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

میانگین اجرای طرح هادی روستایی در زنجان ۶۳.۷ درصد است

میانگین اجرای طرح هادی روستایی در زنجان ۶۳.۷ درصد است

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن زنجان،گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در این استان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خواجه‌ای صبح شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: روستاها به عنوان یکی از کانون‌های پرتحرک، مولد و مؤثر در اقتصاد کشور، مظهر خوداتکایی و خودکفایی می‌باشند.

وی ابراز داشت: روستاها به عنوان مکان‌هایی برخوردار از مواهب طبیعی که کمتر دستخوش تغییرات دست ساخته‌های بشری شده‌اند جاذبه‌های گردشگری ویژه ای دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، به ساخت ۵۲۰ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، تاکنون، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی پرداخت شده است.

خواجه‌ای تاکید کرد: در حال حاضر تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۴۴۸ روستا می‌باشد که می‌توان گفت، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی اظهار کرد: آسفالت معابر ۱۵۳ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای سهمیه سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

خواجه‌ای افزود: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان معادل ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

کد خبر 5904449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha