۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی:

۲۱ هکتار از اراضی منابع طبیعی خراسان جنوبی خلع ید شد

۲۱ هکتار از اراضی منابع طبیعی خراسان جنوبی خلع ید شد

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۹ فقره معادل ۲۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان خلع ید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی بعد از ظهر یکشنبه در کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز استان بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۹ فقره معادل ۲۱ هکتار خلع ید شده است.

وی با بیان اینکه همچنین ۴۸ فقره به وسعت ۱۱۳ هکتار با دستور مستقیم دادستان رفع تصرف شده است، افزود :۳۰ پرونده تصرف در اراضی ملی به میزان ۳۵ هکتار هم تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشرفت پنجره واحد زمین در استان از ۹ به ۷۰ درصد رسیده است، گفت: شاخص یگان حفاظت استان نسبت به میانگین کشوری پایین است و از این لحاظ نیاز به تقویت نیروها داریم.

فرماندار بیرجند هم در این نشست با بیان اینکه دهیاران در برخورد با زمین‌خواری و کوه‌خواری ابزار قانونی ندارند که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: طولانی بودن استعلام‌ها و وجود خلاء‌های قانونی در صدور رای قضایی نیز بر ساخت و سازهای غیرمجاز اثر می‌گذارد.

علی فاضلی فرد ادامه داد: قوانین دست و پا گیر برای احداث خانه کارگری وجود دارد که می‌تواند در رغبت به ساخت و ساز غیرمجاز موثر باشد.

کد خبر 5906207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha