۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۲

به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت ۲۸ شهید نوجوان یزدی؛

شب خاطره «غربِ خون» در یزد برگزار می‌شود

شب خاطره «غربِ خون» در یزد برگزار می‌شود

یزد- رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری شب خاطره «غربِ خون»، یادواره چهلمین سالگرد شهادت ۲۸ شهید نوجوان و جوان یزدی در جبهه غرب در ۲۲ مهر در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام سالکی در نشست هماهنگی این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای یزدی واقعه کردستان اظهار کرد: در روز ۲۱ مهرماه ۱۳۶۲ و همزمان با دهه اول محرم، ۲۸ نفر از نوجوانان و جوانان بسیجی یزدی که به جبهه غرب اعزام شده بودند در روستاهای «نیر» و «تنگی‌سر» کردستان با نیروهای دموکرات ضد انقلاب درگیر می‌شوند که در این نبرد تعدادی آنها به شهادت می‌رسند و با خیانت معدودی از فریب خوردگان بومی منطقه، بقیه آنها به اسارت حزب دموکرات در می‌آیند و با بدترین نوع شکنجه، مظلومانه به شهادت می‌رسند.

وی با بیان اینکه این سند تاریخی نمونه‌ای از ظلم و جنایات فراوان گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب است، افزود: شب خاطره «غرب خون» حرکتی در جهت تکریم و معرفی هر چه بیشتر این شهدای مظلوم و نشان دادن بصیرت، مجاهدت، ایثار و مقاومت آن عزیزان و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان امروز است.

رئیس حوزه هنری استان افزود: این مراسم همزمان با چهلمین سالگرد شهادت این لاله‌های پرپر، با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، همرزمان شهدا، مسئولان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم، شنبه ۲۲ مهرماه ساعت ۱۹ در مجتمع فرهنگی کربلا که مزین به نام یکی از این شهداست در خیابان انقلاب اسلامی، کوچه ۵۶ شهید پرنیان برگزار می‌شود.

وی با دعوت از عموم مردم دارالعباده به ویژه جوانان برای حضور پرشور در این مراسم گفت: در این محفل معنوی همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همرزمان شهدا و راویان دفاع مقدس به خاطره گویی و تبیین این ماجرا می‌پردازند.

کد خبر 5908360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha