۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان خبر داد؛

ممانعت از طلاق ۹۱۰ زوج خوزستانی با ارائه خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

ممانعت از طلاق ۹۱۰ زوج خوزستانی با ارائه خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

اهواز- سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از ممانعت طلاق ۹۱۰ زوج در استان با بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای این نهاد حمایتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خجسته ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت پنج هزار و ۲۹۸ مورد درخواست طلاق در ۶ ماه نخست امسال در سامانه تصمیم (طلاق) اداره کل بهزیستی خوزستان اظهار کرد: با برگزاری ۳۵ هزار و ۶۱۴ جلسه، ۹۱۰ زوج خوزستانی به زندگی مشترک بازگشتند و پرونده‌های باقی مانده نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با راه اندازی سامانه‌ای به نام تصمیم (طلاق) با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز مشاوره خانواده وابسته به این سازمان و به منظور حمایت از خانواده با هدف کاهش نرخ طلاق، فرصتی مناسب برای تصمیم گیری منطقی زوجین فراهم کرده است، افزود: زوجین متقاضی طلاق توافقی نیز می‌توانند با ثبت نام در این سامانه به آدرس zaman.behzisti.net از خدمات تخصصی مراکز مشاوره بهره‌مند شوند.

خجسته، ثبت نام اینترنتی در این سامانه را نخستین اقدام لازم برای انجام طلاق عنوان کرد و ادامه داد: متقاضیان پس از ثبت درخواست طلاق توافقی و فرایند پذیرش می‌توانند مرکز مشاوره مورد نظر خود را انتخاب کنند و بعد از آن پرونده به مراکز منتخب ارجاع می‌شوند.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به دایر بودن ۱۷۱ مرکز مشاوره زیر نظر بهزیستی در استان، اضافه کرد: از این تعداد ۶۰ مرکز به سامانه تصمیم متصل هستند و متقاضیان بعد از ثبت نام می‌توانند یکی از این مراکز را انتخاب و به آن مراجعه کند.

خجسته توضیح داد: بعد از ثبت نام حداقل ۴ تا ۵ جلسه مشاوره با مدت زمان ۴۵ دقیقه برای زوجین برگزار می‌شود که در صورت نیاز و تشخیص مشاور، جلسه‌ها برای زوجین تمدید خواهد شد.

وی بیان کرد: در نیمه نخست امسال، هفت هزار و ۱۳ نفر از دوره آموزش زندگی خانواده، ۶ هزار و ۶۴ نفر آموزش پیش از ازدواج و پنج هزار و ۲۲۹ نفر در خوزستان از دوره آموزش مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

خجسته افزود: متقاضیان از راه برقراری تماس با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان استفاده کنند و یا با حضور در مراکز عمومی و تخصصی بهزیستی در خوزستان از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: اگر متقاضی طلاق در پرونده‌ای پس از ارجاع به مراکز مشاوره به توافق نرسید به دفاتر خدمات پیشخوان قضائی مراجعه کند و نتیجه مشاوره به دادگستری اعلام می‌شود.

خجسته در ادامه «آموزش» را مهم‌ترین رکن برای پیشگیری از طلاق برشمرد و گفت: ارتقای سطح آموزش در مهارت‌های زندگی و پیش از ازدواج در کاهش آمار طلاق مؤثر است، زیرا بیشتر درخواست‌های طلاق به دلیل بی بهره بودن از این موضوع است.

کد خبر 5918633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha