۳ آبان ۱۴۰۲، ۸:۲۶

در گفت‎وگو با مهر مطرح شد؛

اجرای طرح پویش ملی سرطان در تالش

اجرای طرح پویش ملی سرطان در تالش

تالش- مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش از اجرای برنامه‌ پویش ملی مبارزه با سرطان طرح ضربتی ۱۰ روزه در این شهرستان خبر داد.

سعید رستمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای برنامه پویش ملی مبارزه با سرطان در تالش اظهار کرد: سرطان یکی از مشکلات نظام سلامت در کشور است که مبارزه با آن نیازمند همکاری و هماهنگی تمام حوزه‌های سلامت است.

وی افزود: به همت گروه مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت، مصادف با پویش ملی سرطان پستان طرح ضربتی ۱۰ روزه تشدید ارزیابی و ارائه خدمات بهداشتی با اولویت سرطان پستان از ۳۰ مهر تا ۹ آبان در تالش در حال انجام است.

رستمی ادامه داد: در این طرح تیم‌های روستایی متشکل از پزشک، ماما، بهورز، کارشناس سلامت روان در سطح روستا و درب منازل در قالب دهگردشی خدمات بهداشتی را به صورت فعال و با توجه به گروهای هدف ارائه می‌کنند.

رستمی تصریح کرد: در این طرح خدماتی چون غربالگری سرطان پستان، سرویکس، کولورکتال بیماریابی سرطان‌ها، دیابت و فشارخون مراقبت بیماران، جذب سفیر و رابط سازمانی و فردی، شناسایی و مراقبت باردار، واکسیناسیون و… توسط تیم‌ها ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و فاقد پزشک خانواده تیم‌های شهری متشکل از ماما و مراقب سلامت، به صورت فعال در سطح ادارات و سازمان‌ها، مدارس، اصناف و این طرح را اجرا کرده و موارد مشکوک و نیازمند ارجاع غربالگری‌ها هم به سطح بالاتر ارجاع و پیگیری خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با بیان اینکه سرطان پستان شایع‌ترین سرطان است، ادامه داد: خود مراقبتی و شناسایی به موقع نقش کلیدی را در درمان سرطان دارد و با چند اقدام ساده می‌توان از ابتلاء به آن جلوگیری کرد.

کد خبر 5921091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha