۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱

ذوالنوری در دیدار با رییس هیأت پارلمانی امارات:

دشمن سعی می‌کند مسلمانان را با درگیری‌های داخلی از بین ببرد

دشمن سعی می‌کند مسلمانان را با درگیری‌های داخلی از بین ببرد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن سعی می‌کند با استفاده از توان و امکانات، مسلمانان را با درگیری‌های داخلی از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در ادامه ملاقات‌های دوجانبه خود در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی IPU در آنگولا، با رئیس هیأت پارلمانی امارات متحده عربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نایب رئیس مجلس در این دیدار با بیان اشتراکات فرهنگی، اسلامی، همسایگی و وجود دشمنان مشترک، اظهار کرد: دشمن سعی می‌کند با استفاده از توان و امکانات، مسلمانان را با درگیری‌های داخلی از بین ببرد.

وی افزود: آشفتگی روابط که دشمن خارجی عامل آن محسوب می‌شود، در حال برطرف شدن است و در سطوح مختلف جمهوری اسلامی، اختلاف نظری در خصوص تقویت روابط نداریم.

ذوالنوری با اشاره به اینکه تقویت روابط پارلمانی بر تقویت روابط دولت‌ها اثر می‌گذارد، افزود: پیمان‌های جهانی و منطقه‌ای برای نزدیکی و انطباق روابط مؤثر است.

نایب رئیس مجلس در ادامه با تاکید بر واکنش مشترک کشورهای اسلامی که منجر به ایجاد فضای همدلی می‌شود، اظهار داشت: منافع مشترک بین ایران و امارات و کشورهای اسلامی منجر به تقویت روابط برادرانه می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی امارات در اجلاس آتی کنفرانس تغییرات اقلیمی- COP28- گفت: ایران در محیط زیست کارهای خوبی تاکنون انجام داده است.

در این دیدار رئیس هیأت پارلمانی امارات متحده عربی نیز با ذکر اینکه روابط دو کشور در حوزه سرمایه و تجاری از ۷/۶ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۳ میلیارد دلار در امسال رسیده و پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده به ۲۶ میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس هیأت امارات در این نشست، افزود: ما در امارات به این درک رسیدیم که امنیت و ثبات نمی‌تواند محقق شود، مگر اینکه در کشور ما امنیت و ثبات وجود داشته باشد.

وی سپس اظهار کرد: COP28 فرصتی برای جهان در جهت برداشتن گام‌های عملی برای نجات از خطرات پیشرو است. ما دو کشور همسایه هستیم و زمانی که صحبت از تغییرات اقلیمی می‌شود، باید برنامه ریزی در این خصوص داشته باشیم.

طرف اماراتی با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده در امارات، بیان کرد: کریدور شمال جنوب تلاشی برای توسعه همکاری‌ها بر مبنای مشترکات است و تیم ویژه ای برای توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف در حال فعالیت است.

در این جلسه غلامرضا نوری قزلجه و الهام آزاد از نمایندگان مجلس، رئیس هیأت پارلمانی ایران در آنگولا را همراهی کردند.

کد خبر 5923736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha