۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

پیش‌بینی ورود سامانه بارشی فراگیر به کشور

پیش‌بینی ورود سامانه بارشی فراگیر به کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و پیامدهای احتمالی آن در حداقل ۲۲ استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و پیامدهای احتمالی آن در حداقل ۲۲ استان خبر داد.

بر اساس این هشدار فعالیت سامانه از چهارشنبه آغاز و تا شنبه ادامه می‌یابد و مخاطراتی همچون «رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد موقتی و در ارتفاعات البرز بارش برف» در پی دارد.

این سامانه چهارشنبه در استان‌های «خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، قزوین، قم، البرز، مرکزی و جنوب و غرب اصفهان» فعالیت دارد.

فعالیت سامانه اثرات مخاطره آمیزی همچون «اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقتی، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تأخیر در پرواز» به همراه دارد.

برای پنج شنبه استان‌های «کرمان، هرمزگان، فارس، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و جنوب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی،» تحت تأثیر فعالیت سامانه قرار می‌گیرند.

این شرایط برای جمعه در استان‌های «بوشهر، فارس، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی» و شنبه در استان‌های «گیلان، غرب مازندران، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نوار غربی آذربایجان غربی» انتظار می‌رود.

توصیه می‌شود نسبت به «عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی، حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره» اقدام شود.

کد خبر 5937895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسن شکوری دیزجی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      18 5
      زمانی که مادرس می خواندیم ایران 24استان بیش نبود حالا پارتی بازی میان استان وجود دارد
    • احمد IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      5 1
      من که خسته ازپیش بینی شماها بیشترش دروغ میشه مردم را خوشحال وازدروغ درآمدن ناراحت میکنید واقعا خسته شدیم ازخبرهای پی پایه واساس شما
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      9 1
      هواشناسی تون تو سرتون بخوره عجب پاییز پر بارشی ۲ ماه از پاییز گذشت یه چیکه بارون نیومده
    • حسن IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      2 1
      الهی شکر
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      4 0
      خجالت. داره از ۱۵. مهرماه همش خبر بارون. میدن. کوووووووو
      • رحمت‌الله حراتی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
        2 1
        خجالت نمیکشین ،اتفاقا امسال بارش خوبی در استان گیلان مازندران گلستان و اردبیل ،داشتیم اتفاقا هروقت گفتن باران واقعا باران شداومده ،
    • ستایش صائمیان IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      3 1
      اینا همش دوروزه میخان ما کارامونوانجام ندهیم