۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

۵ شرکت اردبیلی وارد بورس شد/ جایگاه آخر اردبیل در بازار سرمایه

۵ شرکت اردبیلی وارد بورس شد/ جایگاه آخر اردبیل در بازار سرمایه

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از ورود ۵ شرکت تولیدی استان به بازار سرمایه و بورس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: این شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ استان با ورود به بورس سعی می‌کنند تا رقابتی را در تالار بورس انجام دهند که بخشی از آنها تاکنون مورد پذیرش قرار گرفته و بخش دیگری نیز در مراحل بررسی صورت‌های مالی برای پذیرش به سر می‌برند.

وی محدودیت منابع بانکی را از دلایل تصمیم‌گیری برای ورود به بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت آن اعلام کرد و گفت: با هماهنگی مدیران عامل شرکت بورس اوراق بهادار در ماه‌های گذشته وضعیت کارخانه‌ها، واحدها و شرکت‌های استان برای پذیرش در بورس مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با ورود پنج شرکت از استان اردبیل به بازار سرمایه و بورس امکان تعاملات بیشتر در این بخش فراهم آید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: جایگاه استان اردبیل در بازار سرمایه و بورس جز جایگاه‌های پایین است و سهم استان از کل بازار سرمایه ۹۶ صدم درصد است در حالی که این میانگین در کشور ۴.۷ درصد اعلام شده است.

نژادمحمد افزود: قرار است نهم آذرماه نشستی را با مسئولان بورس در اردبیل برگزار کنیم تا در کنار تبیین مسائل بازار سرمایه، تأمین مالی به روش بورس و از طریق اوراق مشارکت برای واحدهای تولیدی استان فراهم آید.

وی به حذف قوانین مخل کسب و کار اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۶۲ مورد قانون مخل کسب و کار در استان به صورت استانی و ملی شناسایی شده که ۱۷ مورد آن در استان رفع و برای اجرا مصوب و مابقی به هیأت مقررات‌زدایی کشور ارسال شده که تعدادی از آنها نیز در سطح ملی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

نژادمحمد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از طریق درگاه ملی مجوزها تسهیل‌گری خاصی در صدور مجوز سرمایه‌گذاری، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار انجام شده و ما این امر را به صورت جدی مورد رصد قرار می‌دهیم تا شرایط خوبی را در حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد باشیم.

وی بیان کرد: از ۷۰ دستگاه اجرایی در استان، ۲۵ دستگاه مرتبط با بهبود محیط کسب و کار در جلسات هفتگی برگزار شده حضور پیدا می‌کنند و انتظار می‌رود این نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در رفع قوانین مخل و تلاش برای بهبود مستمر فضای کسب و کار گام‌های مؤثری را بردارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل یادآور شد: در هفته‌های گذشته بحث عدم رعایت توازن در ترکیب هیأت‌های تجدید نظر حل اختلاف تأمین اجتماعی مطرح شد و قرار است با اصلاح این فرآیند رعایت اصل بی‌طرفی در این حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 5940568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha