۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۸

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل:

کمبود نقدینگی دلیل اصلی رکود واحدهای تولیدی اردبیل است

کمبود نقدینگی دلیل اصلی رکود واحدهای تولیدی اردبیل است

اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۸۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در اردبیل به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای راهبری کلینیک کسب و کار در اردبیل، اظهار کرد: با بازدید میدانی کلینیک کسب و کار از شهرک‌های صنعتی، مشکلات واحدهای تولیدی احصا و عارضه‌یابی می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از ایجاد کلینیک‌های کسب و کار، استفاده از ظرفیت مشاوران برای عارضه‌یابی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی است که این مشاوران در قالب بازدید از واحدهای تولیدی تلاش می‌کنند با احصا مشکلات، راهکارهای مناسبی برای رفع آن ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: این بازدیدها در قالب کلینیک‌های سیار و با هدف رفع موانع تولید و احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال انجام می‌شود که کلیه هزینه‌های آن توسط شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود.

علایی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون کلینیک کسب و کار از ۱۰۲ واحد مستقر در چهار شهرک و ناحیه صنعتی استان بازدید میدانی داشته که پس از بررسی‌های میدانی و احصای مشکلات موجود، مشخص شد که ۸۰ درصد از علت راکد بودن این واحدها مربوط به کمبود نقدینگی و نیاز به تسهیلات بانکی و مابقی مربوط به موضوعاتی از قبیل فرسودگی خطوط تولید، مواد اولیه، عدم امکان رقابت در بازار و یا مشکلات حقوقی آنها بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هزینه کردن برای مشاوره به منزله یک سرمایه‌گذاری سودآور است و آموزش و مشاوره راه روشنی را در پیشروی بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهد و آنها را به شرکت‌هایی توسعه یافته و دانش‌بنیان تبدیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی از وظایف شورای راهبری کلینیک کسب و کار را تعیین سیاست‌ها و نظارت بر روند برگزاری انتخابات و عملکرد مشاوران کلینیک کسب و کار برشمرد و ابراز امیدواری کرد، با استفاده از ظرفیت بالقوه این کلینیک که مجموعه‌ای از مشاوران و کارشناسان کاربلد استان هستند، برای باز فعال‌سازی واحدهای راکد استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه که با حضور رئیس اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و نماینده اتاق بازرگانی برگزار شد، مدیر کلینیک کسب و کار استان با تبیین برنامه‌های آتی، به تشریح اقدامات و عملکرد این کلینیک پرداخت.

کد خبر 5940752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      علت اصلی مشکلات واحد‌های تولیدی اردبیل ضعف مدیریت و برنامه ریزی است.